THE DÅRHUS DIARIES

lite skoj från mitt språkgrodorförråd . . . yeah why not

slängord
är självfallet något man skulle kunna införa det finns säkert ett å annat ord som inte är värt att använda pga att det är svårt att uttala eller att innebörden i sig är förkastlig 
sen lever vi ju i ett slit å släng samhälle så . . . 
att göra saker efter andra som apa
är inget jag förespråkar mitt motto är ju mer att 
"du kommer aldrig först om du går i andras fotspår"
😏
nedanstående är en sanning så god som någon när det gällde att beskriva skillnaden mellan killar å tjejer
killarna tar två stolar en för rumpan och en för foten
p u s s 


Kommentarer

  1. Uppskattar ditt språkgrodorförråd! Ord och "ordvrängningar" är spännande, så tack för det!

    SvaraRadera
  2. Haha, killarna tar två stolar...den har jag aldrig hört förut. Så sant så, man kommer aldrig först när man går i någon annans fotspår. Klokt!

    SvaraRadera
  3. Dina elever är väldigt observanta. Det bevisar sista grodan. Slängord är ett utmärkt ord - finns det slängkyssar kan det lika gärna finnas slängord.
    Nej, efterapa i någon form är ingenting jag rekommenderar heller :-)))))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja ibland hittar de riktiga guldkorn utan att veta om det......att simma motströms ligger väl för oss båda....

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

AUTOMAT . . .

JAG ÄR ETT FÖREDÖME

RETRO