LÄST LÄST

klart man inhandlar å läser en bok som handlar om en själv . . .

ja eller åtminstone om nån som delar efternamn med mej ett efternamn som i deutschland är lika vanligt som svensson andersson johansson i sverig

det här är en bok skriven av en tysk på tyska för tyskar eller snarare för berlinare för det utspelar sig där å platser gator mm bör man känna till om man ska ha riktig behållning av denna berättelse om vardagen för en aningen udda figur i huvudstaden

 sen är ju den tyska humorn speciell inte minst den lite torra karga hårda i berlin å inget man skrattar åt i första hand om man är svensk

det här med hen är på en del håll ganska kontroversiellt å har man sina tvivel på varthän det ska leda å även hur det kom sig från början då kan denna bok vara mycket upplysande å för många av oss innehåller den även en hel del igenkänningsfaktorer men mest rent vetenskapliga fakta som i mångt å mycket understryker å befäster det många av oss redan förstått . . .
p u s s






Kommentarer

  1. Det jag undrar är hur du kommer över dina tyska böcker? Jag menar, självklart köper du dom via nätet, men får du tips av någon/några, rekommendationer??? Sedan känner du väl Jens Lehmann också - målvakten i Arsenal på 2000-talet.
    Bok #2 är inte min genre (heller). Jag retar mig alldeles för ofta på "hen" för rent biologiskt är man antingen en hona eller en hane. Så det så;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eftersom jag har parabol å kan se tysk tv får jag tips den vägen.....Vad gäller bok 2: det är just därför du bör läsa den, för den är helt på di/vår linje!

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

LAGA EFTER LAG(Ä)G(E)

AUTOMAT . . .

HEMMA BÄST