SOMMARFRÅGOR

passar väl alldeles utmärkt som dagens rubrik i elisa:s bloggutmaning å då måste man ju bjuda till med somriga bilder också å vad passar väl då bättre är blåklint m.m.

1) vad är det längsta du reser i sommar
det blir en efterlängtad tur ner till underbara österlen
2) hur spenderar du en regnig sommardag
läsning, tv/film, musik
3) blir det någon spontan utflykt i sommar
alltid, det är en del av tjusningen med semester att man tar det som det kommer . . . 
har ju redan hunnit med en tur till söderköping å en till bästa svärföräldrarna . . .💕

4) vad är något du vill göra i sommar 
b a d a i havet blev ju inte nåt utebad alls förra året 😞 . . .
redigera mitt bokmanus å se till att det blir publicering framöver . . .😎
5) har du något smultronsställe där du är nu
skulle väl vara lässoffan på "kontoret" eller uteplatsen på baksidan
ha en fin fredag
p u s s
p.s. 
heja deutschland



Kommentarer

  1. Vi stannar på Hisingen, finns väldigt mycket fint somrigt. Och storstaden Göteborg en kvarts bussresa. Det har blivit ovanligt lite film, men nu har de brittiska serierna börjat i svt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ååååhhhh....Götet.....alltid värt en resa!

      Radera
  2. väldigt somrig och fin bukett. skulle görna vilja bada i sommar. men vi har ju jättekallt vatten vid sommarhuset i Yngsjö. klart och fint är det, men så kallt. och jag är ganska mesig när det gäller att bada kallt. spännande med ny bok.

    SvaraRadera
    Svar
    1. En annan vill ju ha det lite svalkande.....

      Radera
  3. Hahaha! Du och jag har då lite udda smultronställen bara några meter bort:-) Skönt, eller hur!!!!
    Håller tummarna att du kan uppfylla din önskan att bada i havet. Du verkar vara en riktig viking som INTE kräver minst 24 grader i vattnet;-)

    PS. Vad sågs om matchen? 1. Domaren ogillade tyskarna och missade bland annat en solklar straff (Cucurellas hand). 2. Blev glad att Spanien vann, då jag ju tippat att de tar hem hela EM. Men nu har de så många spelare avstängd till semin att jag inte riktigt tror på en vinst längre. 3. Synd att avsluta karriären på detta snöpliga sätt för Kroos och troligen Müller också. 4. Cucurella, Carvajal och Simón var Spaniens i särklass bästa spelare. Carvajal är avstängd i semin...DS.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ett bad ska ju vara svalkande..... ;) Domaren var bedrövlig rakt igenom, synd att en sån bra match ska förstöras av en osäker å vimsig domare.....hur kan man bara INTE kolla VAR på både tröjdragningen å handsen.... ?!?

      Radera
  4. Vad blir det för typ av bok?

    SvaraRadera
  5. Jag har inte badat i havet på flera år.
    Lycka till med ditt bokmanus och ha en fin helg!
    /Ingrid

    SvaraRadera
  6. Aaah! Bada i havet - där sade du det! Det vill jag också, och havet har jag nära. Men jag tycker inte om badstränder där det är rusning.
    En mycket vacker bukett det där!
    Och Österlen, jag har fina minnen därifrån från maj 2023, då var jag där på tidningens läsarresa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nära till havet....då blir jag lite sotis.....nä, det är klart, lugn å ro vid en strand är ju att föredra!

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

LJUDLIGT

LAGA EFTER LAG(Ä)G(E)

SÖMN