VATTENKONST

 hej å hå nu ska tåget gå å lokförare åke styr loket denna lördag med vattenkonst i varenda kupè å min kupè har jag proppat full med foton från öland där bästa familjen å jag tillbringade 10 somrar i rad . . .

bästa dottern visar upp vattenkonsten i byxelkrok
ett ställe vi besökte flera kvällar varje sommar
både för vattnets lek med stranden å stenarna 
å för de många vackra solnedgångarna

samt en å annan båt

sakta lägger båten ut från land för att . . .
till slut försvinna in i solen långt ut mot horisonten
ajöss



Kommentarer

  1. Så fina exempel på vattenkonst, för nog kan havets vågor var nog så vackra som någon fontän.
    Ha en fin helg!
    /Ingrid

    SvaraRadera
  2. Stor ELOGE! Solnedgången (femte bilden underifrån), där du prickade båten mitt i solen spelar helt enkelt i en annan division. Otroligt - det kallar jag inte bara vattenkonst utan även fotokonst. Bra jobbat!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
    2. Tack snälla....ja ibland lyckas man....btw....näst sista bilda har ju en segelbåt mitt i solen också....inte lika tydlig dock...

      Radera
  3. Underbara bilder från Öland =)

    SvaraRadera
  4. Underbara konstfulla naturliga havsbilder, strandbilder, båtbilder, solnedgångsbild. Applåder!

    SvaraRadera
  5. Hej å hå så himla vackert :) Jag smälter med båtarna i bild (hjärta) Kan inte skriva tecknet bara.

    SvaraRadera
  6. Jo sedan såklart mycket trevligt att du är med på tåget och tack för länken :)

    SvaraRadera
  7. Gillar skarpt fotona där vattnet är i rörelse, finns inget häftigare! Förstår att ni hängde där flera gånger på strandhällarna. jag har bara varit på Öland en gång, jag hoppas det inte var den sista. Fint tolkat, piece of cake för dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan varmt rekommendera en tripp till ön, men ta då norra delen först å sen södra....

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

LAGA EFTER LAG(Ä)G(E)

MED EN LAPP OM MIN HALS