BARA MER OCH MER

 har elisa valt som rubrik för veckans 5 frågor som jag blandar upp med ännu några härliga skånefoton

1 vad har du svårt för att äta med måtta?

choklad å saltgurka

2 vad säger du ofta som du vill sluta med

"ju"....ett fyllnadsord som ofta slinker med både i tal å skrift

3  vilken ovana har du tagit bort som har varit svårt

skulle väl vara rökningen i så fall för över 40 år sen

4 vilket ställe återvänder du till bara för att du alltid gått dit

en sibylla kiosk som dock dessvärre brann ner i våras

5 vad hoppas du för alltid fortsätter

livet har svårt att tänka mig att jag inte skulle få vara med längre

ha en underbar fredag å glöm inte heja på alla svenskar i os
p u s s 


Kommentarer

  1. Så roligt att läsa dina svar. Rökning är en last som jag också lämnat och för hela 52 år sedan. Vilken välsignelse att man inte lägger några pengar på något så onödigt och onyttigt!
    Ha en fin helg!/Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen å det är många gånger man undrar hur man överhuvudtaget kunde röka...

      Radera
  2. ju är ju ganska trevligt. Med min dåliga karaktär är det bra att jag inte fick börja röka.... jag var 27 år när både min mor gömde mina cigarrer, och senare mina barn.
    Finns god wienerkorv på många ställen... bara ut och leta!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har ju fler Sybillas i stan så.....vi lär nog överleva... ;)

      Radera
  3. Tur att vi inte röker längre! Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  4. Bra gjort att sluta röka! Och för så längesedan.

    Gällande kunskapsskolan, så börjar jag på måndag 😊. En fråga dock, har de någon sådan där "medarbetarwebb". Man brukar kunna registrera tider och liknande på sådana. Tänkte om du I så fall kan ge mig adressen så kan jag gå in där redan nu 😅.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om man söker på Kunskapsskolan inloggning brukar jag hitta min medarbetarsida, men då kanske man behöver ett inlogg....

      Radera
  5. choklad ska det vara. jag ser alltid över det jag skrivit och stryker bort alla onödiga ju. allt annat onödigt också, förresten. kill your darlings som det heter. trevliga bilder. i år är vallmo, fingerborgsblomma och kungsljus varit väldigt fina här

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men det är inte lätt med just "ju", en del brukar jag kunna plocka bort annat känns som om jag förminska innehållet på nåt sätt.....men, det är ju (hehehe) bra att jobba på det..... ;)

      Radera
  6. Visst är vi bra som har slutat röka, för mig var det 34 år sedan, tacksam för det! Saltgurka är gott, jag är väldigt svag för chips och annat snacks, dock är jag ingen godisätare av rang, men ibland slinker en chokladbit ner, men jag väljer dem noga, det ska helst vara Marabous helnöt!
    Fina foton du bjuder på!
    Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  7. Vilka helt underbara bilder! Så du har också varit rökare. Efter dagens tema kan jag bara konstatera att vi är rätt många före detta rökare. "Ju" använder jag ganska ofta i bloggen med inte alls i tal - konstigt nog.
    Saltgurka, jo då, men jag föredrar cornichons. Choklad äter jag så gott som aldrig.
    Å du - Systembolaget besöker du väl regelbundet, eller;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Där har du hittat nåt....men jag går inte alltid till samma "gröna skylt"..... ;)

      Radera
  8. Tack för vackra foton, älskar vajande strån! Du låter som en riktig finne som älskar saltgurka! Fast inte äter du det samtidigt med chokladen hoppas jag, vilken kombo! Så du vill leva forever! Ja hur ska man annars veta hur det går? Jag sätter mig tillrätta på en molntuss och kikar ner på vårt klot, jag hoppas få träffa alla dem som lämnat före mig..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä då, allt har sin ....saltgurka å choklad, men gärna efter varandra.....Det hoppas jag också på att få träffa gamla nära å kära....

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

LAGA EFTER LAG(Ä)G(E)

HEMMA BÄST

AUTOMAT . . .