HEMMA BÄST

 ?!? nja det tog emot lite att skriva rubriken som elisa valt för dagens 5 spörsmål eftersom min pga barndomens flackande mellan berlin å kisa oroliga rotlösa själ alltid haft svårt att komma till ro å jag brukar vända på det å säga til bästa makan hemma bra men borta bäst... 😶  😟 😵 ...undrar ibland om det inte också har att göra med de procent zigenarblod som rinner i mina ådror

badplats lidköpings camping (jodå bäste åke jag badade här också)

men man är väl inte sämre än att svara på frågorna ändå å att blanda upp mina svar med foton från sommarens semester passar ju då alldeles utmärkt

badplats lidköpings camping (jodå bäste åke jag badade här också)

1) på hur många ställen har du bott
11 (vinner jag?)

2) vad är det bästa och sämsta med där du bor
bäst är våra goa grannar å närheten till naturen det sämsta skulle väl vara vissa grannar som inte respekterar ordningsregler å trivselregler
badplats lidköpings camping (jodå bäste åke jag badade här också)

3) var skulle du vilja ha ett andra hem
hem å hem men trivselboende kanske å får man drömma stort så skulle det vara österrike annars duger sydöstra skåne utmärkt

4) hur vill du inte bo
trångt i ett betonggetto eller långt uti tjottahejti fjärran från allt vad civilisation heter

5) vilken förändring vill du göra hemma?
ingen....skulle förresten inte uppskattas av bästa makan som helst vill ha det som det alltid varit😏
nej det är inte supermånen utan soluppgången en regnig dag fotat genom fönstret här hemma 
ha nu en underbar fredag
 p u s s 









Kommentarer

  1. Södra delarna av Skåne är ju fint. Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  2. NU har jag jo ändå hittat till rötter, ny rötter, ville ju inte byta land i tonåren. En rastlös far som alltid letade något billigare boende... En gång på en bondgård, min mor fick hjälpa till med mjölkning. Lillebror och jag roade oss på egen hand, livsfarligt för två vilda förskolebarn.
    Och senast min far var inblandad i var flytten till Sverige. Med facit i hand blev det riktigt bra.
    (I Finland skulle det inte ha blivit så mycket utbildning, i Sverige får man en andra chans)

    Jag har blivit anglofil, kommer inte flytta till England, men kan resa i läsfåtöljen.
    Jag kanske är den enda kvinnan som inte vill ha ett nytt kök...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det sätter sina spår, men skönt att du kom rätt till sist.

      Radera
  3. Nä, du vann ju inte riktigt eftersom jag nog också verkar ha zigenarblod i mig, eller ska vi säga nomadens blod :-)
    Svaret på frågan 2 hade jag också kunnat skriva ungefär lika fastän jag valde att svara annorlunda. Jag har flera jättefina grannar, sedan finns det alltid de som inte respekterar gemensamma regler, om vi uttrycker oss diplomatiskt.
    Sydöstra Skåne, inte fel alls!
    Betonggetto - samma åsikt, nej tack och inte heller långt ute på landet eller mitt i skogen, i alla fall inte så att hemmet inte ligger nära vattnet.

    SvaraRadera
  4. Du slog inte rekord på första frågan! Vi flyttade väldigt mycket under min uppväxt, och sedan tror jag det gick av bara farten när jag blev vuxen. Men med barn och ålder så har det lugnat ner sig något!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det brukar göra det med det mesta....är väl visdomen....

      Radera
  5. Nej du! Du lär inte vinna med elva flyttar. Vänta bara om/när Paula deltar i temat. Hon flyttar ju än en gång nästa vecka. Tror det är den 29:e gången - hahaha:-)
    Förutom att jag bor i ett betonggetto från miljonprogrammet (där jag trivs utmärkt) skulle jag heller inte vilja bo på vischan, där närmaste ICA Kvantum/Maxi ligger fem mil bort.
    Det där med förändringar - din maka är som min make var. Han gillade heller inga förändringar som krävde "hantverkare". Jag har vant mig om man säger så, och inser inte varför jag ska spendera många tusenlappar till exempel på ett nytt kök, när jag knappt spenderar tid där. Bortkastade slantar. Då går jag hellre ut och äter gott;-)

    PS Zigenarblod i dina ådrar - det har jag svårt att föreställa mig;-) DS.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Där tänker vi lika...hellre njuta av livets goda än å spendera pengar på renoveringar.... Min biologiske pappa härstammar från de som invandrade å grundade Schweiz en gång i tiden å hans mamma var tydligen zigenare....

      Radera
  6. Att hitta en plats man trivs på är ju för många det eviga sökandet, själv är jag mera så att "där jag hänger min hatt, där trivs jag"....har dock ingen hatt.

    Ha nu en fin helg. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ligger nåt i det....men du...kanske har du glömt hatten nånstans.... :)

      Radera
  7. Jag skulle så gärna bo i tjottahejtti långt från civilisationen, problemet är att jag inte kör bil och det gör saker aningen svårare. 11 flyttar är väl inget, du är ju en vuxen karl! Jag brukar trivas var jag än hamnar, men på äldre dar har kraven höjts en aning, därför väntar flytt om en .vecka Trevlig helg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har förstått att mina 11 inte är i närheten av flest, skulle läst andra inlägg innan jag gav mig hän....

      Radera
  8. Om jag räknar de flyttar jag inte rått över själv, alltså de som jag tvingades till som barn är jag nu på min 12:e boplats i livet ... och här tänker jag bli kvar :)
    Gillar dina semesterbilder!

    SvaraRadera
  9. Visst vill man ha nära till civilisationen, men ändå närheten till grönska! Tycker vi bor nära och bra till innerstan och ja, en del betong, men är glad att vi har Hagaparken och all grönska i närheten i alla fall!
    Ha en fortsatt fin helg!

    SvaraRadera
  10. betonggetton brukar väl ligga ganska centralt? där vill en ju hur som helst inte bo. det måste finnas träd inom räckhåll, lite gräs och några blommor. föreligger det någon sorts talmystik på den här bloggen? du har två fyror men ingen femma? hoppas att det fungerar i så fall.👀

    SvaraRadera
  11. Hehe...tack...bra observerat, naturligtvis en miss från min sida, ska gå in å rätta till det ....

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

LAGA EFTER LAG(Ä)G(E)

BARA MER OCH MER