JALLA JALLA

 dalli dalli ruck zuck eller schynda schynda som svanen skulle säga

varför har alla människor så bråttom in our days framförallt de som inte förflyttar sig per pedes*

*till fots

alla kan väl inta ha försovit sig eller eller eller . . . är det rentav så att man längtar till jobbet så till den milda grad att man riskerar liv å lem för att snabbast möjligt ta sig fram

själv cyklar jag i maklig takt ja eller inte snabbare än att jag hinner se mig omkring å njuta lite av omgivningen å hinna reagera utifall något oförutsedd händer jag menar tids nog kommer jag nog fram till jobbet
under tiden körs jag om eller prejas av elcyklister . . .
 oftast kärringar i sina bästa (?) år typ 40-50 bast 
eller elsparcyklar . . .
framförda av dagens hurtiga ungdomar 
eller . . . 
nån hjälmprydd oidentifierbar galning stående på nån slags enhjuling som blåser förbi i typ 50 knyck 
det är med livet som insats som man ger sig ut i trafiken å det gäller inte bara bilkörning . . .
mätkligt att det inte händer mer
p u s s 
p.s.
som ni förstår har bilderna inget med inlägget att göra utan de är från en av sommarens utflykter som den gången gick till närbelägna vackra lindesberg




Kommentarer

  1. Alla borde vara mera närvarande vid den där typen av bakelser istället för att stressa ihjäl sig själv och andra. Jag har många gånger frågat mig detsamma, varför har alla så bråttom och till vad? Man kommer ju ändå fram och inte längre än det.
    Ha en bra kväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi är väl helt enkelt en annan generation.....

      Radera
  2. Ja du. Som pensionär är jag ju aldrig ute samtidigt som alla som går/kör till/från jobbet. Dina observationer påminner mig om en bloggares reaktion på rulltrappor i Stockholm. Bloggaren som är från norra Sverige och inte har rulltrappor i sin närhet kunde inte förstå att man "körde om" personer som stod till höger i rulltrappan. Nåt som är helt normalt här...
    Sedan dreglar jag över näst sista bilden som jag inte riktigt ser vad det är. En smörgås till vänster och är det pocherade ägg till höger? Dregel, dregel i så fall:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan tänka mig förvåningen......helt fel, wienerbröd med frukt å gelé... :)

      Radera
  3. Läckra bakverk, saknar vissa här nere i syden

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

LAGA EFTER LAG(Ä)G(E)

HEMMA BÄST

AUTOMAT . . .