OLD SCHOOL

 elisa utmanar oss även denna friday med fem nya frågor å idag gäller det sånt vi hade å gjorde förr...

ju förr desto bättre 

allt var bättre förr jag är från förr

(liksom dagens bilder)

1) när hyrde du senast en film
via streamingtjänst på tv:n nån gång i somras pratar vi videofilm närmare 30 år sen
2) när ringde du senast för att beställa något
det var nog i vintras när jag ändrade mitt bredband/tv-abonnemang när det gäller att beställa mat får alltid bästa makan ringa så kör jag bilen för att hämta
3) när skrev du senast ett handskrivet brev
1992 när jag sökte in till pastorsutbildningen på örebro missionsskola däremot skriver jag emellanåt ett å annat vykort det är kul att överraska folk med lite riktig post i dagens it-samhälle
4) vem känner du som fortfarande har hemtelefon
ingen men känner inte heller nån som har bortatelefon 
😏 😖 😉
5) när faxade du senast ett dokument
nån gång i början på 2000-talet när på sommarloven vikarierade för min gode tyske väns sekreterare
önskar eder alla en härlig fredag
p u s s 


Kommentarer

  1. "Moviebox" fanns det nåt som hette, jag har bara läst om det. Kompisar hyrde film, jag gjorde det aldrig och nu är filmutbudet på strömningstjänsterna så stort att jag inte betalat för en enda enstaka film heller.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja precis ... i början fick man ju hyra rubbet.....

      Radera
  2. äter helst på lokal... barnbarnet ringde och beställde pizza, hennes mor hämtade, vi åt hos oss, upptagna med att packa saker till scouternas loppis.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul med loppis....än mer när man hjälper barnen...

      Radera
  3. Svar
    1. Nja...har nog aldrig meddelat det så tydligt....å jobbade endast ett halvår....

      Radera
  4. Du är då full av överraskningar. Att du gillar kyrkor har jag förstått. Att du kan dina psalmer har jag också hajat, men att du sökt en pastorsutbildning - det var otippat. Är du både lärare och pastor eller stannade du vid att vara lärare;-)
    Har inte skrivit ett brev för hand på år och dag. Däremot brukar jag skicka julkort till vissa utvalda personer som jag vet att de uppskattar post. Snart kan jag inte ens skriva min namnteckning längre. För visst blir ens handstil gräslig så man inte praktiserar att skriva längre.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du...gubben har många bottnar.....jobbade dock bara ett halvår som pastor....det v ar inget för mig, måste vara ute bland "vanligt folk" å sen älskar jag ju att umgås med ungdomar...

      Radera
  5. Bortatelefon - borde det inte vara mobilen. Den kan du ju använda när du är borta.
    Ha en fin helg1 /Ingrid

    SvaraRadera
  6. Var ju inte direkt igår vi ringde och beställde något, det mesta går ju digitalt idag, enklare tycker jag som inte gillar att prata i telefon. ;)
    Jo, det krävs ju lite utbildning för att vara pastor jag jag förstått, bror min läste ju till präst i svenska kyrkan, det tog sin tid det där och sedan var vi alla hemma på middag hos Biskopen, intressant minst sagt och många människor med humor, det måste man väl ha i den branschen. ;)

    Ha det fint nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Humor ska man nog ha vad man än sysslar med......jag orkade bara med livet som frikyrkopastor ett halvår.....

      Radera
  7. Kul att läsa dina svar, och vackra bilder från kyrkan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man har utsikt över en sjö från kyrkan, den ligger på en kulle....

      Radera
  8. Jag hade så bra telefonnummer, 89000, så jag ville egentligen ha det kvar, men det gick ju inte!
    Upptäckte under en period då jag gick en del kurser, att de flesta inom kyrkans värld var vanliga människor, precis som jag. 🤭

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var ett bra nummer......nästan i klass med nödnummer....ojdå, vilken upptäckt...... :)

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

LAGA EFTER LAG(Ä)G(E)

HEMMA BÄST

AUTOMAT . . .