TÅRTA

 jag har hoppat på tåget å efter uppmaning av lokförare åke har jag med mig tårta på tårta

på tårta
du som är mer eller mindre trogen läsare här vet ju om att bästa dottern har kreerat allehanda konstverk genom åren
men det finns ingen möjlighet att redovisa för allt det så det blir ett litet urval
med fokus på förra årets bröllopstårta
å denna hon bjöd gjort till sin födelsedag förra året
å apropå födelsedag så fyllde min bäste vän 70 nu under sommaren å då fick han av sina nära å kära denna fantastiska öltårta
😝
å bara så ni vet så fyller undertecknad 70 om ca. 4 
god helg
p u s s 









Kommentarer

  1. Öltårtan var ju en bra presentidé -tusen tack för den. Böljtårta brukar ju vara populärt för nyblivna föräldrar. Duktig tårtkonstnär du har! Njut av eftermiddagen=)

    SvaraRadera
  2. En öltårta var den bästa idéen jag sett på länge👍

    Så duktig Din dotter är 🤩 så underbart fina tårtor 🤩 de skulle funka som skådebröd 😄

    Ett bra bidrag till dagens tårtbuffé 👏
    /Nalta Norrland

    SvaraRadera
  3. Så skicklig din dotter är! Så fina, så fina. Hon måste ju vara konditor! Så proffsigt utfört allting. Öltårta, den var ju verkligen udda och kul!
    Idag är tåget fyllt av tårtor...vi får nog tårtkoma allihopa.
    Ha en fin fortsättning på dagen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, hon är utbildad, tog gesällbrev i Göteborg, men kan dessvärre inte utföra jobbet längre pga bagarastma... :(

      Radera
  4. Blöjtårtor har man ju sett men aldrig en öltårta. En kul och användbar present till en ölfantast.
    Så duktig din dotter är och vilka fina tårtor!

    Önskar en god kväll!

    SvaraRadera
  5. Precis som LillaSyster säga - öltårtan är nog bästa gratulationstårtan jag sett. Den passar både killar och tjejer.
    Din dotter var den första jag tänkte på när jag läste temat. Hon gör ju helt fantastiska konstverk som man inte ens vill sätta tänderna i för att inte förstöra alstret. Du följde ju hennes utbildning till konditor och berättade här på bloggen. Vill minnas att hon fick mjölallergi, men jag kanske minns fel.
    Tack och lov att du to bilder på alla hennes fina tårtor.

    SvaraRadera
  6. Alltså... bästa dottern måste ju vara en tårtmästare! Vilka otroliga konstverk hon bjuder på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jo det är hon, dessvärre har hon fått bagarastma å kan inte jobba på konditori med att baka :(

      Radera
  7. Vilka härliga tårtor! Den där öltårtan undrar jag hur den smakar, vacker är den i alla fall precis som de andra.
    Ha en fin helg! /Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är nog blandade smaker gissar jag på..

      Radera
  8. Men vad kul idé med en öltårta, en sån vill jag ha när jag fyller 70 i höst! Äter absolut inga andra tårtor, söta och sliskiga, men vackra att se på! Din dotter, är hon konditor eller gör hon tårtor bara som hobby, otroligt snygga skapelser!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon är utbildad konditor.....vi får se om nån nappar på idén så du får en öltårta....

      Radera
  9. Men så fantastiskt duktig dotter ni har =) Det är fantastiskt att ha konstnärer i sin familj, för tårtorna var av hög klass och otroligt vackra! Din dotter bör vara konditor? Men oavsett så denna Öl tårtan var läcker såklart =)
    Jag har oxå gett en öl tårta i present i yngre dagar, men då till en som fyllde 30år. Det går att göra många olika tårtor, det är bara fantasin som måste flöda! :D

    Vi gjorde även en Blom tårta, Godis tårta samt en skämt tårta.

    Önskar dig en fin söndag! =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, hon är konditor men jobbar inte med det längre pga bagarastma :( Fantasin sätter inga gränser....skämttårta?!? En sån skulle jag vilja se...

      Radera
  10. Magnifika tårtor som din dotter ska vara stolt över. Är de bara tillnärmesevis lika goda som de ser ut, förstår jag att ni låtit er smaka.

    SvaraRadera
  11. Alltså vilket inlägg om tårtor :) ...tänk om man bott närmre bästa dottern bara :) Öl tårta vad perfekt ;) Trevligt att du var med ombord och tack för länken :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tänkte på dej när jag såg öltårtan....

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

LAGA EFTER LAG(Ä)G(E)

HEMMA BÄST

AUTOMAT . . .