5. 4, 3 . . .

elisa är imponerande uppfinningsrik vad gäller att hitta nya utmaningar varje fredag å det tackar jag för ty... då slipper jag tänka själv

1) vilka fem saker har du gjort i veckan - cyklat, bloggat, läst, kollat på tv, oroat mig (i onödan)

2) vilka fyra saker har du sagt i veckan - är ni med, sehr gut, du är bäst, går det bra eller går det som vanligt

3) vilka tre saker kommer du göra i helgen - se på hockey, laga mat, rensa bråte

4) vilka två saker tar du med till nästa vecka - väntan på priskalkyl från tryckeriet, mera hockey

5) vad är en sak du gör idag - lunchar tösk körv med min gode töske vän

ha en härlig fredag
p u s s 

p.s. bilderna är bara med därför att...










Kommentarer

  1. Visst är hon duktig vår elisamatilda. Jag beundrar verkligen henne som kan hitta på nya frågor varje vecka. Se på hockey ska jag inte göra, men ha det så trevligt!
    /Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har alla våra olika lustar...min är hockey.... ;)

      Radera
  2. oroar sig i onödan gör en väl alltid. antingen det behövs eller inte.

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja vi människor är lite underliga ibland...

      Radera
  3. Trevligt att få luncha tillsammans. Sådant är ändå väldans roligt och något man får chansen att göra tillsammans.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis, å eftersom vi är från Tyskland båda två så får vi språka lite tyska också...

      Radera
  4. Instämmer helt i vad du skriver om Elisa Matilda.
    Och får man korv till lunch blir man alltid glad! Trevlig helg! (heja Färjestad)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åtminstone om det är tysk korv.....det där sista blundar jag för.....Det är VI som
      ÄR Ö R E B R O ;)

      Radera
  5. inte den typen som oroar mig i förväg... då blir det ju dubbelt. Rakas säger svenske maken. Sonen ska ha fyrtioårs fest - på en annan ö - barnbarnet föreslog att jag ska klä ut mig till BOK, köpt lite häftklammer och att par böcker på loppis, femtonåringen sa att det ska se lite gammalt ut. Hittade också en gammal tidning med motorcyklar, det blir nog bra.
    Tröttnat på finsk korv...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nämen så kul....klä ut sig till bok. riktigt bra!

      Radera
  6. Kul bilder! :-) ---och oroar oss i onödan gör vi alla ibland. Det hör till. Ha en fin helg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack...jo, vi är ju trots allt bara människor...

      Radera
  7. Håller helt med dig. Elisa är verkligen duktig på att komma på nya teman varje fredag. Och då har hon ju hållit på i flera år... Hoppas verkligen att hon fortsätter.
    Javisst ja, SHL börjar visst i helgen. Hoppas att det går bättre för Örebro än förra säsongen. Medan du kollar hockeyn tittar jag på PL;-)
    Tösk korv är det lika med Weisswurst som Lidl sålde förra veckan? Mitt stamställe kommer fira "Oktoberfest" med tyska korvar från Lidl. Slutet sällskap från HSB. Riktigt roligt tycker jag:-)

    SvaraRadera
  8. Men visst oroar man sig ofta i onödan, men sånt är livet antar jag.
    Korv är allt gott det, smaskens.

    Ha en fortsatt fin kväll.

    SvaraRadera
  9. Sitter och fnissar åt din bild! Jag bör erkänna att jag börjat tappa namn på personer jag känner, pinsamt värre! Tösk körv är nästan lika god som finn-korv, men bara nästan! Jag lagade mat idag, nu blir det ingen mattillverkning i pörtet mer denna helg. Vad det blev, en svensk oh finsk klassiker. pepparrotskött på kalv! Slurp! Ha´re gott

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

LAGA EFTER LAG(Ä)G(E)

HEMMA BÄST

AUTOMAT . . .