KÄNSLOSTATUS

 äntligen...bokmanus inskickat för tryckning (beställningar emottages med största tacksamhet) å blogglivet kan återupptagas i vanlig ordning vilket den dag som idag är betyder 5 nya frågor av å med elisa

nej den här söta lilla gossen är (tyvärr) inte jag

1) hur känns det i kroppen

sisådär... fick plötsligt feber igår kväll å var supertrött men nu känns det mest som vanligt igen... kanske att de stora omvälvningar som nalkas tar ut sin rätt

2) hur känns det i huvudet 
se ovan... känns lite yrsligt till å från men det börjar ordna upp sig inte minst för att nästa etapp i mitt bokprojekt är på gång

3) hur känns det med en ny säsong
vad gäller årstiden väntar min bästa... nämligen hösten
med tanke på vad som väntar med flytt å avslut av mitt älskade jobb känns det väl både spännande å otäckt på samma gång 
å vad gäller den nya shl-säsongen tror jag att mitt älskade örebro hockey får det tufft

4) hur känns det efter idag (eller igår om du svarar tidigt)
svaret finns väl redan ovan men kanske kan jag tillägga att det känns som om det börjar ploppa upp lite mer energi igen hoppas det varar...

5) hur känns det med helg
denna gång mindre bra å förhoppningsfullt ty bästa makan ska lämna mig i morron bitti för att följa bästa dottern på en liten tripp till ullared å hon kommer inte tillbaka förrän på söndag... hur ska det gå?!

nej även denna söta lilla krabat är (dessvärre) inte jag

ha en underbar fredag

p u s s 




Kommentarer

  1. Tråkigt med feber, krya på dig!

    SvaraRadera
  2. Sömn är bra medicin har jag märkt. Spännande med bokprojekt, mycket i huvudet kan tänkas. Nytt jobb kan bli bra.
    Jag slutade med hockey med antal decennier sedan, men spelat föräldrarmatcher mot sönerna (enda mamman), nioåriga barnbarn, en flicka, spelar hockey och det ser bra ut, sett på filmsnuttar. Konståkande femtonåring har inte riktigt tid att böja med hockey, skolan. Hon var jättegammal när hon började med konståkning, dubbelt så lång som småflickorna, men på ett år var hon ikapp. Kul att hon "vågade" och inte gav upp. Lite finsk sisu kanske :)

    Älskar småshoppa med mina två tonåringar (jag har bättre smak än mamman säger de), idag blir det bara en snabbis på Willys och fixa nåt ätbart hon ska ha med på scoutläger, tajt program efter skolan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härlig femtonåring, måste ju ha talang utöver det vanlig.... Nytt jobb blir det nog inte, blir nog mest "panschis" liv... ;)

      Radera
  3. Hösten gillar jag inte alls, så där är vi inte eniga alls. Jag blir nästan lite deppig och tycker att det är oändligt långt till våren och ingen vet om man överlever vintern.....
    Jag förstår dina känslor inför makan o dotters utflykt till Ullared, det kan ju gå precis hur som helst.
    Krya på dig!
    /Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förstår, det är många som inte gillar hösten......

      Radera
  4. Du har mycket runt kring dig just nu, mycket möjligt att kroppen säger ifrån med en tillfällig förkylning. Så fungerar det många gånger. Lycka till med boken...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blev aldrig förkyld, feber igår, pigg å kry idag!?

      Radera
  5. både flytta och avsluta arbete blir mycket på en gång. en kan få feber för mindre. följ med till Ullarred, vetja, så slipper du skiljas från bästa makan! jag har aldrig varit i Ullared, men det är säkert en upplevlese

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, ja tack för den....följa med till Ullared.... :) ;)

      Radera
  6. Skönt att febern försvann i ett nafs! Gräsänkling, det kan väl bli bra, äta och dricka nåt gott i din ensamhet! Ha en fin helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vita bönor blev det till lunch idag....festligt redigt.... ;) :)

      Radera
  7. Stort GRATTIS till att du lyckades hålla deadline till tryck! Bra jobbat! Och självklart beställer jag ett ex. Hur många trycks? Inbunden eller pocket? Ja, åsså verkar den första boken sluta med en cliffhanger då du redan håller på med en fortsättning. Nej du, du lär inte ha tråkigt som pensionär heller - hahaha:-)
    Har aldrig varit på Ullared, och längtar inte dit heller om jag ska vara ärlig. Så njut av att vara gräsänkling!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla, det blir pocket-aktigt, mjuk pärm å jag vet redan några "litterära" projekt jag ska ta mig an....t.ex. en utökad variant av "Dårhus Diaries" från alla år inom läraryrket....

      Radera
  8. Haha, jag tycker du ska vara extremt tacksam för att slippa åka med dina tjejer till Ullared! Vilket öde för alla karlar...och en viss finnkäring som aldrig varit där. Att gå i pension är ett stort steg, själv hattade jag hit och dit, med sjukskrivningar och nya tappra försök i många år. Din bok, jag har missat vad det är för slags bok, BP antyder deckare, kan det stämma. Håller tummarna för gott mottagande av boken, ha nu en trevlig om än ensam helg. Desto roligare när frun kommer hem igen...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ullared besöker jag endast när vi har vägarna förbi......nej, inte deckare, självbiografi om Berlinbarnhjälpen och mej som Berlinbarn....

      Radera
  9. Kul med din bok. Låter intressant! Du klarar dig nog bra utan din fru i några dagar. Annars får hon väl pussla ihop spillrorna när hon kommer hem. Ha det gott!

    SvaraRadera
  10. Men fy att du blev sjuk. Du frågade om husgrupp, det är genom kyrkan. Vi ses, läser och diskuterar bibeln och ber tillsammans sedan brukar vi fika lite.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaha, trodde väl nästan det, vi brukade kalla det för "hemgrupp"....vilken församling tillhör du?

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

LAGA EFTER LAG(Ä)G(E)

HEMMA BÄST

AUTOMAT . . .