NEGATIVITET

elisa har gjort det igen... kommit på fem nya fräscha frågor att ta ställning till... lite extra kul är det ju också att i ett samhälle där allt ska gå lätt å vara glatt å trevligt det idag handlar om sånt som inte är så glatt å lättsmält

1) vad tycker du är en nackdel med att shoppa i affärer

alla andra som man behöver trängas med å inkompetent alternativt otrevlig personal

2) vad tycker du är en nackdel med att se film på bio

definitivt alla andra människor som slurpar å smaskar på allehanda medhavd/inköpt förtäring

3) vad tycker du är en nackdel med ditt grannskap

alla idioter som släpper sina katter fritt, alla idioter som inte orkar gå fem meter utan alltid måste köra in bland husen med sina bilar å alla jubelidioter som dessutom inte ens håller en adekvat hastighet 

4) vad tycker du är en nackdel med kollektivtrafik

definitivt priset

5) vad tycker du är en nackdel med att äta ute

att man är väderberoende... nej vars... även här priset å trist personal å åtminstone här i örebro omöjligheten att kunna parkera någonstans

ha en underbar fredag
p u s s 


Kommentarer

  1. Instämmer i allt där, därför jag handlar mest online, inte går på bio och har ett årskort som kostar skjortan men ändå mindre än att köpa månadskort.

    Ha de gott nu.

    SvaraRadera
  2. Affärer och restauranger med otrevlig och okunnig personal håller jag mig borta ifrån. Finns tack och lov gott om motsatsen också.

    SvaraRadera
  3. Visst har du rätt i mycket. Du gick in med befriande full negativ entusiasm i dagen tema. Ha en bra helg!

    SvaraRadera
  4. svåra frågor, träffar sällan tråkig personal, tvärtom. Mina barfotaskor köper jag på nätet, alltid varit nöjd, och lite (?) böcker.
    Knäpptyst under de filmer vi tittat på, skratt vid lämpliga tillfällen, ibland applåder i slutet. Skönt att dela bra filmer med andra.
    Katter kissar inte jämt... väldans många idioter som bor nära dig 🙃 men det gör väl inget eftersom du själv är sån trevlig person.

    Funkar inte LT i Örebro? Jag är så glad för bra kollektivtrafik i Göteborg.
    Minns en kväll för längesedan när vi skulle åka direkt hem för att komma hem till barnvakten, därför tog vi bilen. Var nyktra... inte en öl... men hade parkerat i en LÅST P-hus. Fick ingen sovmorgon; fick åka tillbaka till stan och hämta bilen... det var inte helt gratis heller.
    Nu åker vi kollektivt; ingen trängselskatt, inga P-avgifter.

    SvaraRadera
  5. Det där med utekatter är en vattendelare. Där jag bodde förut så fick vi absolut inte låta dom vara ute. Dom skulle avliva dom katterna.. Ett kort tag senare började det vimla av råttor och sen var det väldigt tyst om katterna. Föredrar allt katter framför råttor

    SvaraRadera
  6. Idag är vi raka motsatser - hahaha! Men du har ju själv proklamerat att du står för dessa GGG. Och idag stämmer det klockrent;-)
    Håller inte med dig om nåt idag faktiskt, vilket är sällsynt, då vi ofta är totalt överens.
    Men en sak kan jag faktiskt hålla med dig om, och det är priset för kollektivtrafiken, som verkar ha samma höga nivå i hela Sverige, då fler deltagare klagar idag.

    SvaraRadera
  7. Alltid spännande att läsa andras svar i "fem en fredag". Håller med om att det är dyrt att äta ute nuförtiden, liksom höga priser i kollektivtrafiken! Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  8. i stort sett håller jag med dig. men jag omger mig inte med fullt så många idioter och jubelidioter. och visst är kollektivtrafiken för dyr. särskilt som en inte kan lita på den här i södern

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

LAGA EFTER LAG(Ä)G(E)

SÖMN

BARA MER OCH MER