SKYLTSÖNDAG #490

 endast å allena 10 söndagar kvar med bästa bp hur i hela friden ska det bli... 

😮 😭 😩

det är väl ändå inte möjligt... 
ännu fler semesterbilder från skaunelann 😱 
jodå det är det ni får allt stå ut med det antingen ni vill eller inte för det är mitt bidrag till dagens skyltsöndag
retroskyltar är trots allt välkomna när som så...
även små retrofordon är retrofordon
men att det skulle finnas så små soldater... 
nja kanske de tillhörde dvärgarmén*...
*jo jag vet att det inte är pk att uttrycka sig 😶orka...
skola tillsammans med elektrisk stol tycker jag är intressant nytänkande typ olydnad ger en liten stöt... ingen dum pedagogik 😉 😮 😆
bp var min mack i ungdomsdagarna
shell var den konkurrerande dit åkte man gärna inte
brevlåda lär väl snart vara ett minn blott
esso fanns många av i berlin fast jag tankade mest på aral
😂
måste ju ha med nåt kul också så bjuder på ännu ett facebookfynd
ha en underbar söndag
p u s s 















Kommentarer

  1. Klart att bommen ska vara stängd då den inte är öppen =)
    En liknande trampbils jeep finns i pappas garage.
    Snyggt skyltat! Och ja- färgsprakande november är jag admin för. Ha en fin kväll och välkommen att vara med=)

    SvaraRadera
  2. Bra jobbat 👏 många retroskyktar Du har hunnit samla ihop.
    BP måste varit den mest vanliga bensinstation förr i tiden 😅
    Nu är typ bara OKQ8 bemannade häromkring och BP lyser med sin frånvaro.
    Dvärg får man väl säga eller❓heter det småväxta? Jag som är kort liksom min dotter EU-jargongen säga att min man är Snövit och vi hans dvärgar 😜
    Ha en skön fortsättning på denna söndag 👋 åsa

    SvaraRadera
  3. Bommen ska vara stängd när den inte är öppen, haha..genialt! de där små retrobilarna är för charmiga. Vill nog ha den där blå till minsta barnbarnet...jisses så hon kunde åka sen...trampa på .
    Jättefina skyltar från början till slut. Brevlådan ser lite tilltäppt ut förstås.
    Färgsprakande november...jipii, jag ser att LillaSyster drar igång igen. Bravo!
    Ha det gott och på alla sätt underbart!

    SvaraRadera
  4. Härligt med retro :) De små bilarna vara bara bäst. Klart bommen ska vara stängd :) Tråkigt om brevlådorna skulle försvinna. far& Mor vänder sig i graven... dom gjorde 30 år vardera, och farsan slutade då han var 50 år.

    SvaraRadera
  5. Som jag har sagt förut - du får hemskt gärna fortsätta med dina skyltar från Skåne. Och det här inlägget var återigen helt i min smak. Det motormuseet är verkligen välfyllt och jag bara älskar alla dessa skyltar. Många av dem kommer jag ju faktiskt ihåg. På den tiden hade bensinstationerna faktiskt nåt som heter charm, vilket man inte kan påstå att dagens bensinmackor har.
    Tusen tack för länken och din läckra Skyltsöndag:-)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

LJUDLIGT

LAGA EFTER LAG(Ä)G(E)

SÖMN