SÖMN

idag blir det sömnigt värre i elisas alltid lika trevliga fredagsfrågor å vad gör väl det i den sena sommarhettan vi fått (närmare 30 grader) sitter jag å svettas bara av att blogga...

p.s. vet inte om nedanstående varelser går i sömnen eller....

1) när snoozar du
i stort sett alltid när jag har ställt klockan

2) när vaknar du före klockan ringer
även det i stort sett alltid

3) när går du och lägger dig alltför sent
om det är nån idrott (företrädesvis ishockey eller fotboll) där jag inte vill missa upplösningen

4) är du morgon eller kvällsmänniska
om det gäller att vara kreativ å arbetsam är det morronen men är det frågan om vad jag gillar bäst så är kvällar när man kan gå ner i varv å bara vara...

5) hur många timmar med sömn får du
tillräckligt många, mestadels sex sju blir det fler eller om man råkar somna om känns det segt värre
ha en underbar fredag

p u s s 



Kommentarer

  1. tog ett tag innan jag ens fattade vad snooza är... tyckte länge att ingen brådska skaffa Iphone... nu kan jag inte leva utan; betalar räkningar, beställer biblioteksböcker, ser på svt...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var samma för mig...alla dessa "utländska" uttryck....

      Radera
  2. Trevligt att läsa dina svar på dagens frågor!
    Som pensionär lever jag utan väckarklocka. Helt underbart!
    Ha en fin fredag! /Ingrid

    SvaraRadera
  3. En serie som vi streamar kan få mig upp till närmre 22:00 men där gåt gränsen. :-)

    SvaraRadera
  4. i ungdomen var jag utpräglad morgonmänniska. var säkert helt odrägligt pigg. nu är jag aldrig odrägligt pigg, men utpräglad kvällsmänniska

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har ju inget med åldern......eller ?! ;) :)

      Radera
  5. Funkar också bäst på morgonen. Gillar den understa bilden. Kanske ska köra med samma sak.

    SvaraRadera
  6. Det är skönt att snooza. Den sista bilden är ju hur bra som helst. Det tänket kanske jag skulle börja anamma... :-P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är skönt, kör den varianten själv ibland.... :)

      Radera
  7. Jag upplever något liknande om jag råkar somna mitt på eftermiddagen då jag lagt mig i soffan för att läsa. jag blir liksom aldrig människa igen sen...dagen är förstörd. Men kreativiteten den har jag på kvällarna, jag bloggar aldrig på morgonen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kreativ på kvällar kan jag bara drömma om.....då stänger jag mest av,,,

      Radera
  8. Hängslen och livrem kallas det att snooza samtidigt som du vaknar innan väckarklockan sätter igång - hahaha:-)
    Japp, att sitter uppe in på småtimmarna när det är förlängning och straffläggning i CL eller dyligt är ju en självklarhet.
    Har en känsla att du inte kommer ha svårt att bli pensionär:-)

    SvaraRadera
  9. 7 gånger av 10 vaknar jag innan klockan ringer, gillar inte att vakna av larmet men ibland så händer det ju.
    Föredrar ju och är mest kreativ på förmiddagar, efter lunch vill jag bara låsa in mig och slippa allt, haha...jo...så är det allt.

    Ha det bäst nu. )

    SvaraRadera
    Svar
    1. Där var vi lite lika alltså.....kanske att åldern tar ut sin rätt! Ha det gött...

      Radera
  10. Alltid imponerats av er som kan snooza. Själv kan jag inte ligga kvar får alltid en känsla av att jag måste upp direkt.

    SvaraRadera
  11. Kul att kolla dina svar! Det där med att snooza ... jag skulle påstå att jag g'rna somnar om ordentligt, det gör jag lättare på morgonen än när jag vaknar mitt i natten. Sen har du helt rätt i att tv:n kan förhindra sänggåendet, både med spännande idrott och annat, som en bra film exvis.

    SvaraRadera
  12. En annan viss person har varit sjukskriven under året men behöver ställa klockan tre till fyra dagar i veckan för att hinna upp och bli skjutsad till vårdinrättningarna. En resa tar 21 minuter och den andra 31 minuter enligt GPS:en. För att vara på den säkra sidan använder jag påminnelsefunktionen, eftersom det är kostsamt att missa en tid (360 SEK) och problematiskt att inte kunna hinna besöka tanten eller farbrorn.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja då har du blivit en van snoozare..... ;)

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

LAGA EFTER LAG(Ä)G(E)

HEMMA BÄST

AUTOMAT . . .