😡 đŸ’© 😡 đŸ’© 😡

kan inte komma pĂ„ nĂ„n rubrik som bara tillnĂ€rmelsevis skulle kunna uttrycka den frustration Ă„ ilska jag kĂ€nner hĂ€r Ă„ nu efter att ha stiftat bekantskap med pensionsmyndigheten nĂ€r jag skulle ansöka om 

m i n

pension alltsĂ„ 

m i n a

pengar hÄrt förtjÀnta Ä skattade slantar

1
kom till frĂ„ga tre pĂ„ blanketten dĂ„ dök första frĂ„getecknet upp sĂ„ jag ringde Ă„ blev glatt överraskad att jag efter endast 1 minut hade plats ett i kön 
m e n
inte förrĂ€n efter 
e n
timme fick jag kontakt
svaret pÄ frÄgan tog nÄn minut sen var det klart

2
eftersom jag arbetat i tyskland nĂ„gra Ă„r behövde jag redogöra för dessa perioder vilket skulle göras med Ă„r mĂ„nad Ă„ 
d a g 
? ? ?
fick höfta Ä hoppas pÄ det bÀsta

3
efter att ha tagit reda pÄ allehanda info frÄn min bank Ä jag lyckats fylla i alla detaljer var det dags att signera
m e n
kaputt sidan fungerar icke 😡 vad göra 😡 jo starta om försöka om Ă„ om igen
m e n 
problemet kvarstÄr
ringa?
skulle inte tro det
ut Ă„ avreagera mig med en joggingtur

4
nya försök pĂ„ eftermiddagen same procedure as . . .
sidan ur funktion ringa? okej dÄ finns ett nummer till kundtjÀnst man kan vÀnda sig till vid problem
m e n
robotrösten ger tvĂ„ alternativ: 
sjĂ€lvbetjĂ€ning tryck 1 
vill du veta vilka tider du kan prata med en handlÀggare tryck 2 sen
------
tystnad
 
5
ett sista försök pÄ hemsidan att signera
m e n
sörprajs en ny variant dyker upp
massor av olika fĂ€rgglada flaggor med texten att jag behöver identifierar mig med ett av lĂ€ndernas bank-id 
d o c k
ingen svensk flagga
i give up
bunta ihop Ä slÄ ihjÀl i samma anda som dan ekborgs monolog
😡 😡 😡
nÄn som vet var man kan fÄ tag pÄ en liten behÀndig bazooka?
 đŸ˜Ą 😡





Kommentarer

  1. Kan inte direkt sÀga att jag kÀnner igen mig, men jo, delvis gör jag ju det. Hade ju ocksÄ arbetat 7 Är i Tyskland och nÄgra Är i England. FrÄn Tyskland fick jag 32 sidor att fylla i - i pappersformat alltsÄ. Det klarade jag inte. Ringde handlÀggaren och lÀt henne fylla i allt, vilket hon gjorde. Japp, vi höftade precis som du.
    Med de svenska pensionsmyndigheten hade jag inga problem alls. FĂ€rre papper att fylla i.
    Men jag gjorde det hela analogt, vilket faktiskt funkade dÄ jag ansökte om pension.
    Nu hÄller jag tummarna att det ska gÄ relativt smidigt för dig framöver.

    PS. Jag HATAR blanketter/formulÀr, men jag föredrar dom i pappersformat, för de försvinner liksom inte i cyberrymden... DS.

    SvaraRadera
  2. Kanske du ska anvÀnda pensionsmyndigheten som Lars Ekborg gav som förslag..upp och ner sÄ blir de en sparbössa. FörstÄr din frustration...det har blivit krÄngligt. Lycka till, jag hÄller tummarna!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

PopulÀra inlÀgg i den hÀr bloggen

LJUDLIGT

LAGA EFTER LAG(Ä)G(E)

SÖMN