BOKSTAVSLÄXA

 ja nog är det variation på elisas frågor på fredagarna som denna dag är inspirerade av hennes sons läxa...

1) vad använder du i din närhet som börjar på S
måste bli spisen... först tänkte jag sodastreamern men sen kom jag ju på att det är frugan som sköter den själv vet jag inte hur man gör😲
2) vad har du många av som börjar på E
egenheter😶
3) vilket land eller vilken stad skulle du vilja besöka på M
molkom... 😂😂😂 nej men hur djupt jag än gräver i min geografikunskap kan jag inte komma på nåt speciellt skulle väl vara münchen i så fall
4) vad köpte du senast som börjar på K
korv med mos på sibylla😋
5) vilket djur på bokstaven L tycker du är mest fascinerande
i brist på större djurintresse väljer jag lama lite gulliga men ändå konstiga...😵
bockstensmannen å jag

en härlig fredag tillönskas eder alla
p u s s 








Kommentarer

  1. Egenheter var ett bra svar. Det har jag också många av. En hel del positiva och andra inte lika positiva. :-P

    SvaraRadera
  2. sodastreamern skrev jag. egenheter har vi väl alla. Marrakech är väl en fin stad? korv med mos som kan vara så gott! lamor är jättekonstiga. inbjuder inte alls till närmare bekantskap. var träffade du bockstensmannen? jag trodde att han var lite mera anfrätt

    SvaraRadera
  3. Kul att läsa dina svar. Jag håller med dig om laman, den är verkligen ett konstigt djur, men fascinerande ändå.
    Ha en fin helg! /Ingrid

    SvaraRadera
  4. Tror kanske inte att Molkom är jättekul ... men du kan väl testa och rapportera?
    Om du VILL tror jag att du kan klara av en sodastreamer, faktiskt. Högteknologi, visst, men jag hanterar den i princip dagligen, så lycka till! ;.D
    Egenheter har vi förvisso. Tror vi ska vårda dem ömt ...
    Du har inte lagt ut nån info om man vill köpa din bok????

    SvaraRadera
  5. Lama ja... tänkte inte ens på det. Helt klart ett fascinerande djur

    SvaraRadera
  6. Lamor är fascinerande djur, och söta!

    SvaraRadera
  7. Skrattade gott åt svaret "egenheter". Dessa ska du vara stolt över och rädd om;-)
    Efter att ha levt nästan sju år i München kan jag försäkra dig att stan är kanoooon. Den slår nog Molkom med hästlängder - minst. Dessutom har du fotbollsklubbar där samt alperna 30 minuter bilväg bort.
    Korv med bröd och surkål åt jag ju häromdagen, men just korv med mos har jag inte ätit på år och dag. Tack för påminnelsen!

    PS. Klimakteriehäxan har rätt. Du borde lägga upp "allmän beställningsinfo" för din bok på din blogg, även om det betyder att du måste offentliggöra din mejladress. Men där kan du ju öppna en särskild "ny" adress som endast gäller beställningar av boken. DS.

    SvaraRadera
  8. Spisen är ju i stort behov här, enda maskinen jag klarar av här om jag ska vara ärlig, tvättmaskinen är ett mysterium. ;)
    Korv med mos är ju modellen även här, gott gott. :)

    Ha en fin afton Professorn.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

LAGA EFTER LAG(Ä)G(E)

SÖMN