HÄLFTEN VUNNIT

 är temat för elisas 5 frågor idag

1 vilken bok ligger halvt utläst
"ingen tar skit i de lättkränktas land" av david eberhard suverän bok men det är mycket annat just nu...

2 vad har du endast gjort halvdant i veckan
bloggeriet både att skriva men framförallt att kommentera må jag vara förlåten...

3 tar du den stora eller den lilla halvan när du delat något ätligt med någon
alltid den lilla naturligtvis 😏 nä i ärlighetens namn händer det inte så ofta men om bästa makan å jag delar beror det på vad det är om hon gillar det mest får den stora halvan bli hennes
4 vad är du halvfärdig med
packningen innan flytten till skövde i mitten på november ja om jag ens kan säga att jag börjat... 😨

5 om du kunde spara hälften av din inkomst vad skulle du göra med pengarna
spara för framtida behov oförutsägbara utgifter samt roligheter som piffar upp vardagen
ha en underbar fredag
p u s s 


Kommentarer

  1. Att packa inför flytt är ju så tråkigt. Sen är det skönt då allt är klart, men allt jobb innan.

    SvaraRadera
  2. Den där boktiteln kunde t.o.m. locka mig. Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  3. Klart du är förlåten för kommenterandet. Jag hade 35 kommentarer att svara på och godkänna. Borde verkligen svara allt eftersom de kommer in istället så blir det inte så mastigt. Kul att vi båda valt höstlov i våra inlägg.

    SvaraRadera
  4. Den boken måste jag läsa :)

    SvaraRadera
  5. David Eberhard har jag missat... Maken och jag köper ofta EN bulle eller bakverk och delar.
    Nu ska jag finslipa min utklädsel på sonens 40-års kalas, något bokligt

    SvaraRadera
  6. väldigt så ädelmodiga folk är! inte en kotte har sagt att de gärna tar den största biten! sen kan jag ju tycka att det är lite konstigt att inte kunna dela i lika stora bitar. då hade ju problemet varit ur världen

    SvaraRadera
    Svar
    1. hahaha.... ska jag vara ärlig brukar jag kunna se till att få den största bakelsen, men det har min fru ingenting emot...

      Radera
  7. Roligheter som piffar upp vardagen röstar jag för! Kortare resor är uppiggande, numera skulle jag nog inte orka ge mig ut på flera veckors resor med många anhalter. usch så du oroar dig inför flytten, det kommer att gå bra! Vips är ni på plats o sen kan ni i lugn och ro ställa iordning. Trevlig helg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det blir säkert bra.... Korta resor är suverän avkopplng!

      Radera
  8. Eftersom kvinnligt könshormon som min käre gubbe får för att hålla prostatacancern i schack gör att han är otroligt hungrig och sugen jämt - och att han dessutom hela tiden håller på med nåt så blir han enormt hungrig. Alltså äter han 3 gånger så mycket som mig, men det syns inte på honom! Jag däremot gör inte nåt alls nu för tiden, så det jag äter sätter sig direkt på mig!! Så det är klart att han alltid får mest och störst...förutom en extra chokladbit en gång i månaden.
    KRAM-Susie

    SvaraRadera
  9. Så duktig du är att du packar själv. Lat som jag är, fast jag kan ju alltid skylla på min dåliga rygg, hade jag anlitat ett flyttbolag. De packar ju upp också;-)
    Självklart är du förlåten vad gäller att kommentera, du har ju hållit på med olika pensionsmyndigheter i veckan;-)
    Bilderna du lägger upp är underbara. Kan konstatera att hösten har kommit längre hos dig än hos mig.

    SvaraRadera
  10. Lite roligheter behöver vi alla, alltid! Oj du ska flytta det är så galet jobbigt ... som om prylarna aldrig tar slut ... fast lite kan kanske rensas ut? Och kanske hittar du någon bortglömd godbit!

    SvaraRadera
  11. Man kan ju inte hinna med överallt och att vara i flytt-tagen är ett projekt om något.
    Roligheter som piffar upp är något man ska satsa på. Snart är flytten ett minne blott, det är alltid jobbigt innan. Lycka till!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

LJUDLIGT

LAGA EFTER LAG(Ä)G(E)

SÖMN