HÖST MED AI

 idag har elisa tagit hjälp av ai för att få ihop lite spörsmål att blogga om å vem är väl jag att klandra henne som gör ett så fantastiskt jobb varje vecka även om jag själv helst håller mig ifrån allt vad ai heter...

1) vad är din favoritaktivitet att göra på hösten
ingenting älskar att bara varva ner efter sommarens aktivitetshets å inaktivitetsfobi runt om i samhället... se på hockey längta till advent å jul...
2) vilken doft eller smak förknippar du mest med hösten och har du något särskilt minne kopplat till den
doften av fuktiga fallande löv... att som barn sjunka ner upp till knäna i lövhögar å sparkar upp så många man kan i luften... å kastanjer... när jag som liten följde med mormor till kyrkogården å samlade hela väskor fulla med kastanjer känna dess lenhet mjukhet i händer å mot kinder dofta på dem...
3) om du skulle planera en perfekt höstdag hur skulle den se ut från morgon till kväll
skulle nog inte planera en höstdag ja faktiskt ingen annan dag heller om det inte är nåt speciellt som ska måste bör göras... leva i nuet ta dagen som den kommer se hur anden faller på...
4) vilket höstplagg är du mest förtjust i
inget vad jag vet delar inte upp plagg efter årstider mer än kort ärm luftighet å mysbyxor har jag året om
5) har du någon höstritual eller tradition som du ser fram emot varje år
för några år sedan bjöd jag alltid bästa makan på en trip till dalarna oftast tällberg som födelsedagspresent dock har vi nu (tyvärr) gjort uppehåll i ett par år... sen brukar jag tvätta fincykeln som får gå i ide fram till nästa vår å byta ut den mot gubbcykeln...
önskar er en härlig fredag

p u s s 




Kommentarer

  1. du har nog kommit i kontakt med AI ofta utan att tänka på de... har länge funnits schackspel i datorn några decennier, nu kan man fixa snabba vacciner tack vare AI, det går snabbt på många nyttiga områden.

    Jag klär på mig efter almanacka, tar av mig vinterkappan 1 maj....
    Ni får återta den fina traditionen att bjuda makan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har jag säkert, men då hette det nog inte så..... Ska försöka komma iväg till Dalarna framöver, det är balsam för ande, kropp å själ!

      Radera
  2. Det där med Tällberg låter så trevligt, där är ju så otroligt vackert! Men kanske är ni mogna för nya utflyktsmål? Finns ju många att välja på. Och vad kläderna beträffar - alla plagg bör vara sköna, är de dessutom snygga är det extra pluspoäng.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är sant, Sverige har mycket att bjuda på, men just Tällberg å därikring det är ganska enastående å man njuter till ande, kropp å själ!

      Radera
  3. Lite av vad min höst består av också, att längta till advent då alla julsaker sätts upp här, den månaden på året som jag uppskattar riktigt mycket.
    Vi planerar oftast inte våra dagar heller, det blir som det blir iallafall ju.

    Ha nu en fin eftermiddag. :)

    SvaraRadera
  4. Så vackra höstbilder! Ha en fin fortsättning på dagen! /Ingrid

    SvaraRadera
  5. Att ta dagen som den kommer är väl det bästa. Det har vi kanske inte gjort så mycket tidigare i livet, men nuuu... Trevlig helg!

    SvaraRadera
  6. Idag är vi båda totalt olika på några svar och väldigt överens på andra.
    Inaktivitet under sommaren - är inte det meningen? Att sparka omkring fallna löv är en rolig grej, förutsatt att löven är snustorra. Annars är det bara halkfara efter allt regn;-)
    Planering är ingenting för mig heller. Sedan har vi båda en året-runt-garderob. Bra där! Synd att ni slutat med "traditionen" att åka till Dalarna, men den tar ni kanske upp igen - typ nästa år:-)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

LJUDLIGT

LAGA EFTER LAG(Ä)G(E)

SÖMN