KÄNNER DU IGEN DEN DÄR KÄNSLAN . . .

. . . när du har parkerat bilen läst å tolkat alla skyltar på gatan försäkrat dig genom att även fråga din medpassagerare om du har gjort rätt för dig vad gäller parkeringsavgiften å...

sen kommer tillbaka efter uträttat ärende å känner oron ja rent av ångesten tränga på ju närmare du kommer din bil å... 

du börjar sträcka på halsen för att eventuellt se om det finns nån gul lapp under vindrutetorkaren å...

du ökar takten på dina steg i samma takt som pulsen din ökar för att...

gladeligen konstatera att du sluppit undan gjort rätt går fri...
d e n
glädjen fick jag uppleva i förmiddags
p u s s 

carita har uppfunnit den glada måndagen för att pigga upp de som kanske inte är så jätteförtjusta i att starta en ny vecka efter helgen å det kan ju behövas




Kommentarer

  1. Hahaha! Den känslan kan jag inte minnas att jag haft under "normala" förhållanden. MEN om jag överdragit tiden, vilket vi nog alla har gjort några gånger, då reagerar jag som du och drar en lättnadens suck när jag inte kan upptäcka en gul remsa. Parkeringsböter liksom tandläkarfakturor är sådana pengar som man kan ha roligare för.

    SvaraRadera
  2. haha, du är rolig du, o jag kan meddela att jag aldrig känt den känslan! De få år jag körde bil, först i Helsingfors och sen i Stockholm körde jag mest bara på landsväg, inte inne i stan. Sen körde jag runt i USA och sen slutade jag köra. Bara sådär...Men kul att du fick en glad måndag

    SvaraRadera
  3. Grattis till en lyckad parkering! Det är minsann inte lätt alla gånger att tyda skyltarna så att det blir rätt. Jag "lyckades" ställa p-skivan fel en gång och det kostade mig 600:-. Så retligt!
    Ha en fin fortsättning på kvällen!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  4. Svar och fråga:
    Stockholmsderbyt och dess upplösning var ett dåligt skämt. Håller helt med dig. Varför ska få idioter som står för "skiten" förstöra för cirka 40 000 som bara vill se på fotboll. Lagen har ju "VAR" inne på VIP-rummen på arenorna nuförtiden, där speciell personal i samarbete med polisen försöker identifiera bråkmakarna med hjälp av kameror. Men hände det igår? Man kan ju undra.

    Fråga: Min engelska kompis Dave, som är väldigt bilintresserad undrade i en kommentar hos mig vad det var för bil på omslaget av din bok - en engelsk Ford Cortina eller en tysk Ford Taunus. Personligen tror jag på varken eller;-)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

LAGA EFTER LAG(Ä)G(E)

LJUDLIGT

SÖMN