I VÄNTAN PÅ FROSTEN

 blev det en utflykt till hellidens slott i tidaholm
men det var fotot nedan som inspirerade till dagens rubrik
antingen står bilen kvar sen istiden slash vintern
eller
så har vederbörande dålig koll på årstiderna
eller
så har vederbörande en mycket god framförhållning
dagens generösa lunch bestod av
diger salladsbuffet svampsoppa med hembakat bröd
rejält stora köttbullar å potatis slash potatismos
brunsås pressgurka lingon
fisk med romsås som alternativ
hembakad kaka å kaffe
vi frossade i köttbullar
men vi började med en härlig skogspromenad
(bilder kommer i morron)
ackompanjerad av ljuvlig fågelsång
i den även för övrigt underbara lugna miljön
efter avslutad lunch tyckte den trevliga personalen
att vi skulle sightseea runt i slottets övriga inre
så vi strosade runt en stund i av historien färgade gemak
ovanstående sal har lädertapeter
(se nedan)
å jag tror minsann att vi stötte på en kunglighet också...
det var första men med all säkerhet inte sista gången vi lunchade här
platsen miljön naturen den hemlagade välsmakande maten
kan varmt rekommenderas
v a r   r ä d d   o m   d e j   å   l i v e t




























Kommentarer

  1. Så vackert slottet ser ut och att de serverade god mat är ju ett stort plus, så jag förstår mer än väl att ni kan tänka ett besök till där.
    Ha en fin fortsättning på veckan! /Ingrid

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

ATT VÄNDA PÅ PAPPER...

MOTSATSER

MUUU