VART ÄR FOTBOLLEN PÅ VÄG?

 idag får ni njuta av de skogsbilder från hellidens slott som jag utlovade igår
idag får ni också stå ut med kanske lite mindre roliga åsikter å insikter om fotbolls-vm
panama förmådde tyvärr inte belöna sej själv
bra spel men inga mål å over and out
även kongo förlorade men det var knappt
eller som en av kommentatorerna uttryckte det
det var knappt men klart
med andra ord det var nästan inte men det var tydligt
orka mallorca...
å oavsett om det var det ena eller det andra så kommer vi osökt in på just
v a r
mycket intressant att höra diskussionen mellan bojan dordic å f.d. domaren jonas erikson
därav min rubrik vart är fotbollen på väg...
ghana förnekades en enligt båda solklar straff å bd undrade varför
v a r
inte ingrep vilket je förklarade med att direktiven är att släppa allt som inte "upprör" typ
spelare ledare i ghana protesterade inte ljudligt å vilt publiken var mest britter
ergo ska man inte korrigera domaren å underminera hans auktoritet
😶 😵 😡
hade spelaren legat kvar å ojat sej hade
v a r 
säkert ingripit enligt je
likaså om det varit en engländare något han inte ville säga rakt ut
men underförstått uttryckte ganska tydligt vilket lämnade bd synnerligen mållös
han tog även upp tidigare incidenter som stämplingar straffar m.m.
å upplyste om att fifa vill ha bra statistik
få frisparkar gula/röda kort straffar
🙊 🙉 🙈
je förklarade även den nya regeln att
v a r 
ska ingripa vid hörnor men endast åt ett håll
om domaren blåser hörna å det inte är det enligt
v a r
så ingriper de
blåser domaren inspark fast det var hörna ingriper 
i n t e
v a r
? ! ?
🙊 🙉 🙈
obegripligt för både bd å je
samt undertecknad å säkerligen en å annan miljon fotbollsälskare
sen har vi offsiden
när det är offside om än endast den minsta lilla millimetern då är
v a r
på hugget
usch nej tack
vi får vara tacksamma å glada att vi slipper
v a r
i sverige än så länge...
jag har ogillat det från början å tydligen verkar mer fotbollskunniga som bd å je
också minst sagt skeptiska
men hela samhället slash världen ska ju datoriseras å styras av it jättarna så...
😮
hörde jag ett "gilla läget"...
😠 
har förresten en god vän å före detta kollega som hela livet älskat idrott
å då speciellt fotboll som han följt slaviskt å hängivet
han vägrar för första gången att se på fotbolls-vm pga
trump å infantino å alla konstigheter de infört å tillåter
t.ex. förbud för irans lag att vistas mer än 24 timmar i usa
iran får därmed sämre återhämtning å förutsättningar
ergo tävlar de inte på samma villkor som alla andra
eller
att trump har vägrat en somalisk domare som var nominerad inresa
eller
de s.k. vattenpauser som enbart är för att stoppa in än mer reklam
jag tycker nog att fotboll ska vara fotboll
livs levande spelande människor som gör rätt å fel
å i förlängningen (ja alltså inte overtime då) får stå för det
domare är också livs levande människor å ska ha samma privilegier
göra rätt eller fel å stå för det efter slutsignalen
😎
p.s.
har jag nämnt nån gång att det var bättre förr...
v a r   r ä d d   o m   d e j   å   l i v e t









Kommentarer

  1. Det finns mycket att ta upp om dagens fotboll. VAR - har domarna inte längre ögon och egna uppfattningar att luta sig mot? Vattenpausen som inte är annat än förtäckt reklam. Pengarna som är på väg att förstöra idrotten som sådan och fotbollen i synnerhet. Lag som med hjälp av pengar värvar ihop lag bestående av avdankade spelare från andra länder. 48 lag i VM är åtminstone 20 för många.
    Sedan är det förstås bra att man inte längre accepterar spelare som ligger och vrider sig i smärtor i 5 minuter, men som sedan reser sig och spelar vidare så fort medicinaren blåst lite på det onda.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

ATT VÄNDA PÅ PAPPER...

MOTSATSER

MUUU