MIDSOMMAR

nämen åke jag skrev ju om midsommar igår . . . 😮😕 men för din skull ska jag gräva i min minnesbank å bjuda på lite till som kan passa 😍😎

gamla kära tuffa tuff tuff tåget här en svensktopsklassiker med (lika gamla?) flamingo kvartetten kan väl passa som bihang till tågvagnen ovan som får inleda bäste åkes tågresa den dag som idag är

minne 1
traditionellt midsommarfirande för många år sedan nånstans utanför frövi tror det var smu-gården där som ordnade nåt å undertecknad lyckades vinna första pris i tipspromenaden vilket var aningen pinsamt eftersom vi tydligen var de enda utsocknes deltagande bland alla andra invigda/medlemmar . . .
 
minne 2
får många år sedan hade vi vår husvagn uppställd utanför svennevad å firade då midsommar ihop med några vänner å deras barn vilket förutom sill å dill å lite till även inkluderade en 5-kamp (se bild ett ovan & fotot nedan) så ser ni en ung lagom tjock man i sina bästa (?) år i full action

minne 3
på hedenhös tid vill säga i min ungdoms "glansdagar" plägade mina polare å jag alltid fira en så traditionell svensk (?) midsommar (läs här) som möjligt alltså typ fylla i 2 dagar
grovhångel där jag som glasögonbärare försökte mig på nämnda aktivitet med en dito kvinnlig "partner" vilket dock slutade ganska dråpligt ty glasögonen fastnade i varandra å under tiden vi försökte komma ur denna hindrande fadäs dök hennes kille upp så mer än så blidde det icke dessväre (?)
slagsmålet då . . . ju jag själv kom jag ju undan med hedern (?) i behåll pga av nyss nämnda tekniskt praktiska hinder min kompis däremot jagades senare på natten av en vild medelålders man som kommit på honom hånglandes med hans äkta hälft som alltså var minst dubbelt så gammal som han . . .

jag tror faktiskt att det var senast då undertecknad gav upp att fira en "äkta svensk traditionell" midsommar
😜

ha nu en fortsatt fin midsommarhelg

p u s s 



Kommentarer

  1. På midsommarafton kan allt uppenbarligen hända! Kanske skönt att det är lugnare nu ;-)

    Önskar en fin midsommardag!

    SvaraRadera
  2. En perfekt beskrivning av vad en traditionell svens midsommar kan innebära.
    Ha en fin fortsättning på helgen!
    /Ingrid

    SvaraRadera
  3. Hahaha! Så jag skrattade. Som Ingrid skriver - en typisk svensk midsommar och om det också regnade var det ännu mera traditionellt;-)
    Härliga berättelser. Du är riktigt bra på minnesanteckningar som sitter kvar i ditt hjärnkontor:-)

    SvaraRadera
  4. Hahaha ... så väl beskrivet, och roligt 😄😅

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack....tyckte det själv med när jag väl mindes..... ;)

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

LAGA EFTER LAG(Ä)G(E)

SÖMN

BARA MER OCH MER