PIP TEST

 å då menar jag inte det som har med idrott/träning att göra nä nä jag har en alldeles egen variant 

papper
plastmapp

kör jag på tyskan ty varje elev har en egen plastmapp/ficka inklusive papper med glosor i en pärm å när det är dags för ett förhör tar jag fram pärmen å delar ut plastmapparna/fickorna de fyller i glosorna men ska sen själva på egen hand få ner sitt papper i plastmappen/fickan igen
😵 😱
å det är nu man märker vad it-åldern gjort med våra ungdomar ty stora till oövervinnerliga problem uppstår plötsligt när finmotoriken inte på långa vägar räcker till för att få ner lite papper i en plastmapp/ficka
😮 😕 😶
pappret måste ju vara åt rätt håll i förhållande till hålen det får inte vara upp å ner eller bak å fram så det kan gå åtskilliga minuter för att lyckas å har man dessutom en drös kompisar å en övervakande lärare runt sig gör även stressen sitt därtill
🙊 🙉 🙈
priset tog stackars killen som efter några minuter gav upp med orden
men det finns ju inget hål på andra sidan....
😂 😉 😅
p u s s 


Kommentarer

  1. Hahaha!
    Ursäkta, men här gapskrattar jag. Beundrar dig att du insisterar med metoder som gick ur tiden för sisådär 10 år sedan. För oss var det ju helt normalt med plastfickor - det med hål i pärmar och de utan hål för att samla papper i. Tycker det är bra att du visar eleverna lite historia, ungefär i klass med Berlinmurens fall - nja, inte riktigt då;-)

    SvaraRadera
  2. Nu har jag en fråga till dig - något som jag funderat på länge. När jag gick på läroverket hade vi en väldigt duktig och engagerad lärare i tyska och han lärde oss bland annat en ramsa med tyska substantiv i maskulinum. Kan du förklara varför vi skulle kunna den! Här kommer den med reservation för att allt inte är helt korrekt: der Bär, der Bauer, der Christ, der Fürst, der Gesell,
    der Graf, der Held, der Herr, der Hirt, der Mensch, der Narr, der Ox. der Prinz, der Spatz, der Tor
    Hälsningar Ingrid

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

LJUDLIGT

LAGA EFTER LAG(Ä)G(E)

SÖMN