SORGLIGT BEDRÖVLIGT KONSTIGT

på en liten promenad i närområdet passerade jag en sopsorteringsstation å möttes av ovanstående syn 

s o r g l i g t

😭

när jag cyklade till jobbet härom morronen mötte jag ca 20 cyklister varav en inte hade svarta/mörka kläder å endast 3 hade belysning där var man inte rädd om livet inte

b e d r ö v l i g t

😱

härförleden kunde ni ta del av min frustration över pensionsmyndigheten här vilket efter ett telefonsamtal dagen därpå (väntetid ca 1 timme) resulterade i att jag skulle få hem enkäterna i pappersform å det fick jag efter ett par dagar...

så glad i hågen (?!?) gav jag mig hän men tänkte att jag kan ju ta hjälp av det som jag redan skrivit in på nätet ifall det finns kvar så jag loggade in där å ja det fanns kvar å när jag ändå var det kunde jag ju testa en gång till att signera med mitt bank-id...

ja å tror det eller inte men det gick på en sekund å därmed var alla papper överflödiga å uppdraget utfört å klart

k o n s t i g t

😯 😖 😕

hösten är vacker

p u s s 









Kommentarer

  1. Så bra att det löste sig med de där pensionsbekymren och visst är hösten väldigt vacker.
    Tack för ditt svar på min fråga, även om jag inte blev så mycket klokare av det.
    Ha en fin torsdag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så synd.... men det är svårt att veta vad din tyskalärare hade för avsikt, i min värld var det meningslöst....

      Radera
  2. Ja det är så sorgligt med äpplena :( Det kan vi tacka gubbarna i EU för. En cyklist kanske inte är rädd om livet :)

    SvaraRadera
  3. nja, vad ska man göra, äpplena blir väl biobränsle... Sonen blev påkörd på cykelfilen (!) en ljus dag, nära färjan dit bilisterna har bråttom. för ett par år sedan. En bruten nackkota... han fick bära sån där tung sele som stöd, inte röra huvudet några månader. Han kunde GÅ, så jag höll honom sällskap på vardagar... nyttigt för mig också dessa promenader.

    Maken kämpat på nätet med Pensionsmyndigheter, han vill inte ha någon pension än, ska jobba ett par år till. Ingen hit att få lön och pension samtidigt...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Usch så otäckt... har hört liknande om dotterns arbetskamrats man... jag har börjat ta ut tjänstepensionen sätter in dem på konto det ger mer....

      Radera
  4. Vilken träffande rubrik du fick till! Visst är det trist när inte frukten blir uppäten! Där jag bodde förut körde man ut stora lass till rådjuren i skogen.Själv hjälper jag heller inte till, är ingen äppelätare..Visst är det typiskt att när man ansträngt sig så är problemet som bortblåst o man har jobbat i onödan! Vissa cyklister borde göra ett studiebesök på akuten! Ha en fin kväll, med eller utan skyfall

    SvaraRadera
  5. Jag kan bara instämma i att det är en sorglig syn att se alla dessa äpplen ligga vid sopstationer och ännu värre utslängda i diken. Varför har man äppelträd om man inte är intresserad av att ta hand om dem?

    SvaraRadera
  6. Den konstiga trean var ju riktigt positiv tycker jag. Då slapp du dubbelarbete.
    Cyklister är odödliga, det visste du väl. Med lite tur kommer dom sätter på reflexer på hjälmen i samband med att vintertiden börjar om två veckor...
    Ja, det var ett äppelår. Och jag har undrat många gånger vad folk gör med denna enorma skörd. Nu vet jag. Ledsamt! Min spanska grannes son drunknade i äpplen, Så han placerade ut en bautastor "kartong" med äpplen i entrén med inbjudan att ta för sig. Nästan ingen nappade, inklusive jag. Märkligt...

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

LJUDLIGT

LAGA EFTER LAG(Ä)G(E)

SÖMN