SKYLTSÖNDAG TROTS ALLT & VECKANS FOTO

 nu kör vi... dags för söndagens bloggerier
först ut fem nya fräscha till åkes veckofoton
där samtliga är från mössebergs kurhotell
ett gammalt anrikt ställe med ljuvliga omgivningar
å helt fantastisk mat som exempelvis
bagarens filmjölkslimpa i miniformat med vispat smör
pilgrimsmussla på mussla
med kronärtskockspuré smält smör surdegskrutonger
eller halstrad röding med smält smör sparris picklad lök å vitlökskräm
nu går vi över till veckans skyltskörd som även den är från mösseberg
vi börjar med husets öl som endast finns just på deras restaurang
nedan ser vi bästa makans franska alkoholfria cider som även den
precis som biran var till stor belåtenhet
varsin liten go´ bit låg framme på rummet när vi kom 
avslutar dagens skyltning till bp:s ära med de två finaste fynden
inga som helst parkeringsproblem här inte

å utöver allt smarrigt vi njöt av vad gäller mat å dryck
fick vi även andlig spis på vår sista promenad innan hemfärd
p u s s  p å  d e t
v a r   r ä d d   o m   d e j   å   l i v e t







 

Kommentarer

  1. Oj, oj, oj, så mycket gott ni kunde njuta av där! Det ser dessutom ut att vara en väldigt tilltalande miljö. En liten välkomnande godbit är aldrig fel och inte andlig spis heller ;-)
    Så skönt med goda parkeringsmöjligheter oavsett fordon.

    Önskar en fin söndag!

    SvaraRadera
  2. Mössebergs kurhotell, vilken fin gammal byggnad! Smakliga bilder på maten och växtligheten där omkring. Den rollatorens ägare vet att följa skyltens anvisning. Skylten på berget i Guds fria natur ett fynd!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var tur att bästa makan uppmärksammade rollatorn, annars hade jag missat den! Fin byggnad, härlig miljö, god mat... kan varmt rekommenderas!

      Radera
  3. Fina anrika byggnader där, uppskattas av undertecknad arkitekturnörd.
    Röding är ju inte så fel det heller, mums filibabba.

    Ha de gott nu Professorn.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaha, även du gillar fina byggnader... det har ni ju en hel del av i Götet, brukar njuta när jag är där... åker gärna spårvagn för att njuta av staden!
      Ha det gött <3

      Radera
  4. Vilket underbart kurhotell. Där kunde jag gå runt med kameran i timmar.
    Filmjölkslimpa har jag försökt mig på, men om jag säger så här - jag kommer att göra nya försök.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan bara rekommendera ett besök där, du lär inte bli besviken!

      Radera
  5. Ojojoj! Den maten går inte av för hackor. Helt i min smak med andra ord. Blir positivt överraskad att du gillade pilgrimsmusslor, för om du gilla dom borde du även tycka om sushi;-)
    Gillar ölens namn respektive logotyp, riktigt snyggt!
    Skrattade gott åt rollatorn på rätt parkeringsruta - hahaha:-)
    Tusen tack för länken:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Se där... våra smaklökar var kompatibla för en gångs skull, kul ;)
      Vad gäller pilgrimsmusslan så var det precis som jag förväntat mej... en smaklös gummibit som bärs upp av alla tillbehör... och nej, det blir aldrig nån sushi mer för min del, sorry :(
      Ha en fortsatt bra vecka <3

      Radera
  6. Snacka om läckert och läckerheter :) Bugar för länken!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mycket trivsamt ställe på alla sätt å vis <3

      Radera
  7. Mössebergs kurhotell ser ut att kunna bjuda på en hel del gott när det gäller både mat och dryck.
    Ha en fin kväll!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. ... för att inte tala om omgivningarna... en härlig plats! <3

      Radera
  8. Det var då en alldeles fantastisk och härlig gammal byggnad i trä - underbart att sådant får stå kvar och tas omhand.
    Den lummiga omgivningen utgör också ett stort plus.
    Fina skyltar har även du denna vecka :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det syns på utsidan att det är bra slitet, man undrar hur länge de kan hålla på utan renovering... Inomhus är det också mycket gamla möbler, gamla dörrar, sneda golv, härligt gammaldags helt enkelt!

      Radera
  9. Fördelen med andlig spis är det låga kaloriantalet! Dock bör det inmundigas i ganska små portioner, om du frågar mig...Vilket pampigt ställe ni har besökt, och både mat och dryck smekte gommen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har jag aldrig tänkt på... fast å andra sidan tänker jag ju aldrig i kalorier ;)

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

ATT VÄNDA PÅ PAPPER...

MOTSATSER

MUUU