SKYLTSÖNDAG TROTS ALLT & VECKANS FOTO
nu kör vi... dags för söndagens bloggerier
ett gammalt anrikt ställe med ljuvliga omgivningar
bagarens filmjölkslimpa i miniformat med vispat smör
pilgrimsmussla på mussla
med kronärtskockspuré smält smör surdegskrutonger
eller halstrad röding med smält smör sparris picklad lök å vitlökskrämnu går vi över till veckans skyltskörd som även den är från mösseberg
vi börjar med husets öl som endast finns just på deras restaurang
nedan ser vi bästa makans franska alkoholfria cider som även den
precis som biran var till stor belåtenhet
varsin liten go´ bit låg framme på rummet när vi kom avslutar dagens skyltning till bp:s ära med de två finaste fynden
inga som helst parkeringsproblem här inte
å utöver allt smarrigt vi njöt av vad gäller mat å dryck
fick vi även andlig spis på vår sista promenad innan hemfärd
p u s s p å d e t
v a r r ä d d o m d e j å l i v e t











Oj, oj, oj, så mycket gott ni kunde njuta av där! Det ser dessutom ut att vara en väldigt tilltalande miljö. En liten välkomnande godbit är aldrig fel och inte andlig spis heller ;-)
SvaraRaderaSå skönt med goda parkeringsmöjligheter oavsett fordon.
Önskar en fin söndag!
Jo då, kan bara rekommendera ett besök!
RaderaMössebergs kurhotell, vilken fin gammal byggnad! Smakliga bilder på maten och växtligheten där omkring. Den rollatorens ägare vet att följa skyltens anvisning. Skylten på berget i Guds fria natur ett fynd!
SvaraRaderaDet var tur att bästa makan uppmärksammade rollatorn, annars hade jag missat den! Fin byggnad, härlig miljö, god mat... kan varmt rekommenderas!
RaderaFina anrika byggnader där, uppskattas av undertecknad arkitekturnörd.
SvaraRaderaRöding är ju inte så fel det heller, mums filibabba.
Ha de gott nu Professorn.
Jaha, även du gillar fina byggnader... det har ni ju en hel del av i Götet, brukar njuta när jag är där... åker gärna spårvagn för att njuta av staden!
RaderaHa det gött <3
Vilket underbart kurhotell. Där kunde jag gå runt med kameran i timmar.
SvaraRaderaFilmjölkslimpa har jag försökt mig på, men om jag säger så här - jag kommer att göra nya försök.
Kan bara rekommendera ett besök där, du lär inte bli besviken!
RaderaOjojoj! Den maten går inte av för hackor. Helt i min smak med andra ord. Blir positivt överraskad att du gillade pilgrimsmusslor, för om du gilla dom borde du även tycka om sushi;-)
SvaraRaderaGillar ölens namn respektive logotyp, riktigt snyggt!
Skrattade gott åt rollatorn på rätt parkeringsruta - hahaha:-)
Tusen tack för länken:-)
Se där... våra smaklökar var kompatibla för en gångs skull, kul ;)
RaderaVad gäller pilgrimsmusslan så var det precis som jag förväntat mej... en smaklös gummibit som bärs upp av alla tillbehör... och nej, det blir aldrig nån sushi mer för min del, sorry :(
Ha en fortsatt bra vecka <3
Snacka om läckert och läckerheter :) Bugar för länken!
SvaraRaderaMycket trivsamt ställe på alla sätt å vis <3
RaderaMössebergs kurhotell ser ut att kunna bjuda på en hel del gott när det gäller både mat och dryck.
SvaraRaderaHa en fin kväll!
Kram, Ingrid
... för att inte tala om omgivningarna... en härlig plats! <3
RaderaDet var då en alldeles fantastisk och härlig gammal byggnad i trä - underbart att sådant får stå kvar och tas omhand.
SvaraRaderaDen lummiga omgivningen utgör också ett stort plus.
Fina skyltar har även du denna vecka :)
Det syns på utsidan att det är bra slitet, man undrar hur länge de kan hålla på utan renovering... Inomhus är det också mycket gamla möbler, gamla dörrar, sneda golv, härligt gammaldags helt enkelt!
RaderaFördelen med andlig spis är det låga kaloriantalet! Dock bör det inmundigas i ganska små portioner, om du frågar mig...Vilket pampigt ställe ni har besökt, och både mat och dryck smekte gommen!
SvaraRaderaDet har jag aldrig tänkt på... fast å andra sidan tänker jag ju aldrig i kalorier ;)
Radera