EN DÖING?!?
eftersom hellidens slott som vi besökte i tisdags ligger strax intill tidaholm
turistade vi även i själva stan där vi tog oss en å-promenad
vi gladdes bl.a. åt många gamla pittoreska trähus å fina blomsterarrangemang
som givetvis resulterade i en hel del foton
jag ville som brukligt är när jag turistar besöka kyrkan som stod mitt i byn
jag: öppet eller stängt nu gissar vi
bästa makan: stängt
jag: öppet
jag vann
solhatten av för att göra besöket värdigt å vördnadsfullt
stor tung dörr öppnas vi träder försiktigt å tyst in å får se att längst fram står en
k i s t a
😱 😱 😱
vi vänder omedelbart på de klackar vi inte hade å begav oss av därifrån
minst sagt förundrad över att man inte stängt kyrkan när det varit slash ska bli begravning
som turistande kyrkobesökare vill man sannerligen inte välkomnas av en
d ö i n g
sen var det ju fotbolls-vm igår också...
👊
sydafrika gick efter en överraskande seger över sydkorea för första gången vidare från gruppspelet
då gladdes undertecknad
👏
marocko å haiti bjöd på en kul å målrik match
😀
skottarna bjöd brassarna på två mål
😵
tjeckien fick stryka flagg med 0-3 mot hemmanationen mexiko
å visade än en gång att de inte är nåt turneringslag besynnerligt
alltid kul dock när hemmanationerna är med länge
👌
ikväll är det två kul matcher
elfenbenskuste - curacao
ecuador - tyskland
synd bara att de går samtidigt
😞
vi har i alla fall förberett oss på värmeböljan som ska skölja över oss i helgen
v a r r ä d d o m d e j å l i v e t







Fina bilder. Nu laddar jag inför kvällens match - om jag nu håller mig vaken fram tills dess eller möjligen lägger mig tidigt och ställer klockan.
SvaraRadera