EN DÖING?!?

eftersom hellidens slott som vi besökte i tisdags ligger strax intill tidaholm
turistade vi även i själva stan där vi tog oss en å-promenad
vi gladdes bl.a. åt många gamla pittoreska trähus å fina blomsterarrangemang
som givetvis resulterade i en hel del foton
jag ville som brukligt är när jag turistar besöka kyrkan som stod mitt i byn
jag: öppet eller stängt nu gissar vi
bästa makan: stängt
jag: öppet
jag vann
solhatten av för att göra besöket värdigt å vördnadsfullt
stor tung dörr öppnas vi träder försiktigt å tyst in å får se att längst fram står en
k i s t a
😱 😱 😱
vi vänder omedelbart på de klackar vi inte hade å begav oss av därifrån
minst sagt förundrad över att man inte stängt kyrkan när det varit slash ska bli begravning
som turistande kyrkobesökare vill man sannerligen inte välkomnas av en
d ö i n g
sen var det ju fotbolls-vm igår också...
👊
sydafrika gick efter en överraskande seger över sydkorea för första gången vidare från gruppspelet
då gladdes undertecknad
👏
marocko å haiti bjöd på en kul å målrik match
😀
skottarna bjöd brassarna på två mål
😵
tjeckien fick stryka flagg med 0-3 mot hemmanationen mexiko
å visade än en gång att de inte är nåt turneringslag besynnerligt
alltid kul dock när hemmanationerna är med länge
👌 
ikväll är det två kul matcher
elfenbenskuste - curacao
ecuador - tyskland
synd bara att de går samtidigt
😞
vi har i alla fall förberett oss på värmeböljan som ska skölja över oss i helgen
v a r   r ä d d   o m   d e j   å   l i v e t







Kommentarer

  1. Fina bilder. Nu laddar jag inför kvällens match - om jag nu håller mig vaken fram tills dess eller möjligen lägger mig tidigt och ställer klockan.

    SvaraRadera
  2. Dessa blomsterträd är såååååååå vackra. De ser ut som dansörer med vinklad ben. Otroligt läckert!
    Skottarnas första 20 minuter var ett dåligt skämt, och då klarade de sig ändå från ytterliga ett baklängesmål tack vara VAR. En kopia på mål #1. Måste säga att jag alltid tycker synd och Robertson och McTominay's mannar. De är värda nåt bättre kan jag tycka.
    Marocko har gått långt förut, vilket det också kan göra i år.
    Tror att jag ska titta åtminstone på första halvlek av Sverigematchen...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med... de är ett trevligt inslag framförallt fansen!

      Radera
  3. Jag njuter av dina fina bilder och hoppas att du får njuta av trevliga och spännande fotbollsmatcher.
    Ha det så gott!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  4. Fina bilder återigen, blir ju tacksam här verkligen, bravo.
    Där måste de väl ha missat något, med kistan alltså, man undrar ju. 😲

    Ha de gott nu professorn.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar