GLAD MÅNDAG

carita tycker vi ska vara glada på måndagar så det är bara att plocka fram dagens (helgens) glädjeämnen

nu såg inte jag matchen men kan ändå konstatera att det finns en fotbollsgud som skapar rättvisa allt annat än spanien som europamästare hade varit djupt orättvist bäst anfallsspel å suveränt försvarsdito grattis
ringde i torsdags å fick tid på autoexperten idag för att kolla ac:n som verkar lite ur lag å det kan man ju inte ha nu på semestern å sådan service det gläder en äldre mans hjärta
men det som gladde mig mest var att det blev årets första dopp i vättern utanför hjo i fredags bästa dottern å jag slängde oss i det underbart uppfriskande vattnet å njöt . . .
jo jo njöt även om det inte ser ut så . . .

med tanke på att det inte blev nåt bad förra året var det alltså första doppet på två år å då kan man inte annat än att vara glad
kyrkbilderna är från varnhems klosterkyrka om ni undrar
önskar alla en riktigt glad måndag
p u s s 



Kommentarer

  1. Du ser verkligen ut att njuta av badet!
    Glad måndag!

    SvaraRadera
  2. Jag blir nästan avundsjuk när jag ser dig i badet. Det är länge sedan jag badade i någon sjö eller i havet. Pool-bad har det dock blivit då och då.
    Glad måndag!
    /Ingrid

    SvaraRadera
  3. Det är 24,5 grader i min lägenhet i skrivande stund, men jag fick gåshud när jag såg dig i vattnet. Det såg inte njutfullt, verkligen inte. Men huvudsaken är ju att du uppnådde ditt "badmål" för i år;-)
    Skrev också om finalen idag, och håller helt med dig. Spaniens seger var rättvist, och då menar jag inte bara finalmatchen. De var bäst från första avspark. Min spanska granna svävar på små söta moln idag:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är bara som det ser ut när man hoppat i precis....det är helt underbart!

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

LJUDLIGT

LAGA EFTER LAG(Ä)G(E)

MIDSOMMARDAGS