THE DÅRHUS DIARIES

 än så finns det lite kvar i arkivet å då menar jag inte bara bilderna från varnhems klosterkyrka nedan utan även några språkkullerbyttor eller vad tycks om följande grodor . . .

verktygen som är nödiga

nog förstår man upprinnelsen till fadäsen men tänk ändå tanken att hålla i en kissnödig fogsvans eller än värre en bajsnödig tång . . .


jag har lärt mig att referera en taxat

ja det låter det fast jag har ingen aning om vad det är . . .

sista för dagen är nog den bästa

stå å vänta på sig

att vänta på något gott har man ju hört men i det sammanhanget låter det väl egocentriskt sen undrar man ju lite hur det känns att vänta på sig själv jag menar vet jag när jag kommer å vad gör jag om jag är sen eller rentav inte dyker upp alls känner jag mig övergiven av mig ja frågorna är många . . .
p u s s 




Kommentarer

  1. Det är verkligen en himla tur att du har ett gediget lager med språkgrodor kvar, för de är så himla roliga och ibland tänkvärda, egentligen alltså. Till exempel att "stå och vänta på sig själv", en väldigt tänkvärd groda tycker jag;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja nu när du säger det.....det ligger nåt i det......i en stressad värld behöver vi hinna ifatt oss själva ibland....helt rätt!

      Radera
  2. Nödiga verktyg :) Ska finnas toa för allt och alla tydligen :)
    Tack för dagens skratt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, precis...tack snälla, ett gott skratt förlänger livet!

      Radera
  3. Snudd på obegripliga grodor. Var uppstår de och varför är frågan. Stå och vänta på sig? Roligt litet tema du bjuder på...
    Men lite oroligt känns det också med tanke på hur språket blir förvanskat.
    Ha en bra fredag!

    SvaraRadera
  4. Grodor är trevliga ... även de språkliga.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är väl bara de språkliga väl......riktiga är ganska slemmiga å läbbiga....

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

LJUDLIGT

LAGA EFTER LAG(Ä)G(E)

MIDSOMMARDAGS