INKOMPETENSSKYDD

 borde införas omedelbums å det gäller alla samhällets inrättningar institutioner samt yrkesgrupper

här bara ett ynka litet exempel på hur s.k. "yrkesmän" utför sina av andra betalda jobb . . . 
vaddå ta bort allt grus det räcker väl om jag blåser förbi med sandupptagningsfordonet en liten snabbsväng alltid får man undan nåt ändå ingen som bryr sig . . .
nävisst bara en å annan 3g*
*gammal grinig gubbe
en annan upplevelse av besynnerlig art gjorde jag härförleden på vårdcentralen . . . 
som att komma in i ett ödehus inte en personal i receptionen inte nån annanstans heller inga ljud knäpptyst endast en å annan vitklädd zombie som förflyttar sig från en vällåst dörr till en annan stirrandes ner i golvet 
å en dörr med skylten "akutsköterska" dit under de 10 minuter jag satt där i min ensamhet inte mindre än 
fem 
f e m 
yrkeskvinnor (?)
gick in . . .
😮 😮 😮
ja man kan ju undra . . .
eller 
låta bli



Kommentarer

  1. Haha, 3 g. här blir det 2 g+ 1 k. Låter som en bättre ekvation det här. Jag skulle låta bli om jag var Kermit, helt säkert.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror nog att det är 3g hos dig med......"glad gammal gumma"....

      Radera
  2. Hahaha! Jo, det är nog bäst att du låter bli att undra, för du lär ju inte få ett svar. Men det positiva är ju att du slapp dela väntrummet på vårdcentralen med andra sjuka och snörvliga människor.
    Sandsopningen ser aningen bättre ut häromkring. Det som låg kvar, vilket inte var mycket sopade vår fastighetsskötare upp med en liten smidig trädgårdsmaskin. På stora vägen var det okej, men efter snöovädret undrar jag hur mycket de måste göra om. Ute är det nämligen snorhalt på sina ställen ditt solen inte når...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fastighetsskötare?!?! Vad är det?!?!? :) :) Här finns "Områdesansvariga" som aldrig syns till å sannerligen inte gör nåt själva, allt är ute på entreprenad å då blir det som det blir.....

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

NATTÅG (?) MED IS I KUPÉN

AUTOMAT . . .

SPEGLINGAR