SKYLTSÖNDAG #465

 jippiiieeee det är söndag å dags igen för skyltar med bp

först tre fynd från simhallen där första är aningen obegriplig den stod bara där lutad mot väggen kanske nåt som ska sättas in nånstans vad vet jag vad vet jag . . .
man tar ju med sig skorna in så . . .
får man ha sånna numera?! det är i alla fall icke politiskt korrekt å en mer känslig medvandrare på denna vår jord skulle säkert kunna stämma företaget för diskriminering av 
hen 
den 
det 
annat 
vill inte ange . . .
ny ölbekantskap (fast den tydligen funnits sen 80-talet) som överraskade å säkert kan dyka upp här hemma fler gånger
ovanstående har jag fotat fler gånger genom åren under mina promenader men nog är det väl numera en
"före detta skylt"
bruksanvisningen är tydligen original undrar dock i vilket land . . . 
norge kanske
😂 😂 😂
när vi nu ändå är inne på "dasshumor" avslutar jag med nedanstående tecken som vi nog har i våra bilar lite till mans (å kvinns hens dens dets vill inte anges....) men de flesta av oss kanske inte ser riktigt samma
skön söndag önskas 

p u s s 


Kommentarer

  1. Första och sista skylten förstår jag inte. Ooooops, jag vet att "humour doesn't travel vad gäller sista skylten;-)
    Men annars är jag med:-) Så du går till simhallen och avverkar... hur många längor bröst, medley, rygg eller. Beundrar dig!!! Stor eloge!!!

    Crocodile ölen gillar jag också. Den är lagom stark och har lagom med kolsyra. Perfekt som sommaröl:-)
    Den gamla vägskylten är helt underbar. Den måste väl vara minst 60 år gammal...

    Toaborstens skylt - hahaha! Det är holländska eller nederländska. Googlade. Älskar Google translate som ju identifierar språk:-)

    Tusen tack för att du skyltar och länkar:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror du har rätt vad gäller språket, men var ju tvungen att ge norrmännen en känga... :)
      Första förstår jag inte heller men den sista....det är ju temperaturen som visas men som synes kan det tolkas på annat sätt....

      Radera
  2. den är ju så gullig den där skylten frun skickade, kunde ha varit jag! Så Crocodile-ölen smakade? Jag köper ibland ur Tillfälligt sortiment på systemet för de är ofta så mycket snyggare, men också mycket dyrare, så det blir inga backar med öl...Jaa du, vad fick inte blötas ner tro? Om det var i en simhall som skylten satt då var den rätt märklig, där kan man inte undvika att bli blöt. Tack för fina skyltar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tur det inte var min fru.... :) jag köper alltid blandat några jag känner igen å nån/några nya bekantskaper

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

NATTÅG (?) MED IS I KUPÉN

AUTOMAT . . .

SPEGLINGAR