SKYLTSÖNDAG #466

 det är så gött att ha bp å hennes skyltsöndag för det är faktiskt lika roligt varje vecka

nu är kanske inte mina skyltar lika roliga varje vecka 

m e n

who cares

först ut är ett ölglasunderlägg från salzburg har några i min samling som jag plockar fram då å då det är både smart å praktiskt eftersom hårdpapp suger upp fukt vilket det ju blir efter en kall öl

inte mycket till växt h u s har ju knappt storleken av en liten blomlåda ens

det är ö&b som saluför plasteriet
denna mer eller mindre (mer!) äckliga burk blev iakttagen på blomsterlandet å fick bli ett bidrag till skyltningen idag kanske någon (bp i egen hög person kanske?!?) vet (eller har tillräcklig lust/nyfikenhet för att forska i nyttan av dem.....

plockade lite vitsippor till bästa makan å kunde då passa på att fota ännu ett bidrag till dagens skyltskörd

avslutar dagens omgång med 2 fynd från nätet så vi har lite att skratta år i alla fall

p.s. sistan är ju bara sååååå bäst!
ha en fin vår(?)söndag 

p u s s 







Kommentarer

  1. Jättekul att du gillar Skyltsöndagen så mycket:-) Å du, dina bidrag är ALLTID roliga och varierade. Ölunderlägg samlade vi i många år, importerade från olika platser. Men det lagret har sinat och är helt tomt just nu.
    Växthuset heter inte miniväxthus för intet:-)))))
    Dessa äckliga maskar är fågelmat. Det var totalt otippat - nej usch, de skulle aldrig komma över min tröskel. Men jag vet att man malar ned de torkade maskarna till mjöl som man använder "het naturligt" för bakning. Är för evigt tacksam att jag inte äter sötsaker gjorda på maskmjöl - YUCK!!!
    Deltar du i loppet? Du som är så duktig på att springa.
    Sista skylten - hahaha! Så kan man också se det. Helt logiskt:-)

    Tusen tack för din roliga (och informativa) skyltning samt länken:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för kommentaren, nej jag ska inte delta i loppet, det är ett sånt där det gäller att springa snabbare å snabbare för varje varv å jag vill hellre såsa mig fram på lite längre sträckor ;)

      Radera
  2. Hos dig vet man aldrig vad man hittar och så var det idag också. Bra skyltat som vanligt...mjölmaskarna var något helt nytt för min del men jag ser att BP som är oerhört bra på detta att ta reda på vet att det är fågelmat.
    Ha en fin fortsättning på veckan som inte har börjat än.

    SvaraRadera
    Svar
    1. BP är lite av en "Övervakare" för oss lata.... ;)

      Radera
  3. Sista skylten är bäst, tror jag.

    SvaraRadera
  4. Visst är de kul dessa skyltsöndagar! En trevlig och omväxlande skyltning hos dig ... och de två sista gillas speciellt. :)

    SvaraRadera
  5. Ett gott skratt förlänger livet... ;)

    SvaraRadera
  6. Gillade pilen skarpt, någon har kläckt en bra idé, gubbkärring-ordet är kul. I tyskan har ni ju precis som i svenskan han/hon/det,, i finskan har vi bara hen eller det. Vi har alltså neutrum för kön. Så jag är van och rycker på axlarna åt alla som förfasar sig...hälsar finnkäringen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha .....du är ju rolig....men kul att få en inblick i andra språk, man får liksom lite distans till det hela......

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

NATTÅG (?) MED IS I KUPÉN

AUTOMAT . . .

SPEGLINGAR