SKYLTSÖNDAG #469

 ihärdiga finurliga bp håller i vår underbara skyltsöndag å det tackar vi för utan skyltar ingen söndag . . . 

bonaden här ovan hänger hemma hos vår gode vän som fyllde 80 förra året å rad 2 passar mig 
p e r f e k t
jag är född skeptiker å misstänksam i överkant ibland
m e n
det har gått bra för mig ändå å hur skulle det se ut om alla trodde på allt de hörde
rad 1 & 3 kämpar jag med dagligen där tar det emot å det grövsta för det mesta 
m e n
det har gått åt rätt håll kanske mest beroende på åldern (?)
hade inte den blekaste vad det är robert sysslade med förrän jag gick runt å upptäckte...
sveriges godaste läsk alla dar i veckan konstigt nog köptes det nästan alltid bara fruktsoda å sockerdricka å apelsin när jag var liten 
o m 
man inte själv var med å fick framföra sin önskan men man ansåg nog att de andra smakerna var mer gångbara för det var ju i stort sett endast till större tillställningar med "främmat" som man inhandlade läsk
men nog är jag inte ensam om att gilla champis eller . . .
avslutningsvis ännu en bonusbild from the facebook
p u s s




Kommentarer

  1. Första skylten är verkligen tänkvärd och jag håller helt med dig, man har blivit "klokare" med åldern. Troligen för att man lärt sig den hårda vägen. Okej, jag får prata för mig själv nu;-)
    Champis neonskylt är en absolut höjdare. Så kul att skylten har fått vara kvar och inte ersatts med nåt nytt.
    Sedan måste jag medge att jag aldrig druckit Champs. Fick faktiskt googla vad det är för dryck, men nu vet jag det åtminstone. all läsk och kolsyrade drycker lämnar jag åt andra att dricka;-)
    Tusen tack för din fina Skyltsöndag och länken:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja.....med åldern kommer visheten....kanske.... ;) Synd att du aldrig smakat Champis, den är verkligen speciell!

      Radera
  2. Kloka ord där du :) Champis smaken glömmer man aldrig :) Loranga var en annan favorit samt Cuba Cola. Bastuban där slog rekord :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Cuba Cola har jag försökt undvika, tycker det är en billig å usel variant av de mer kända märkena......kanske man borde kalla den för "kommunist-cola" eller "sossecola"... :)

      Radera
  3. Visst är det kloka ord!
    Champis har aldrig varit någon favorit hos mig ... har aldrig varit så förtjust i läsk ... utom den som hett Merry och som fanns i små gröna flaskor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är visst fler som inte gillar läsk....ja vi äro alla olika...

      Radera
  4. Finnkäringen skrattar gott åt sista bilen, förstås! Bonaden med versen var fin, tänk så många visdomsord som hängde uppåt väggarna förr! Champis gillade jag skarpt, smakade den första gången när jag flyttat till Sverige, fanns inte hemma i Finland. Nu finns den väl inte, eller? Istället finns en massa energidrycker av olika karaktär och svindyra...Tack för nostalgikicken jag fick

    SvaraRadera
    Svar
    1. Energidrycker vägrar jag, helt onödiga tycker jag....Champis finns allt kvar, men man hittar den inte överallt....tyvärr!

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

AUTOMAT . . .

SPEGLINGAR

NATTÅG (?) MED IS I KUPÉN