SKYLTSÖNDAG #474

 tack bp för att du håller igång skyltningen åt oss där jag (dagen till ära?!?) har en röd (rod 😃😉) tråd

fantastisk show i två timmar på ett slutsålt scandinavium där vi fick njuta av 
rock soul blues harpa fiol säckpipor allsång skönsång lättklädda dfansande sjungande å spelande tjejer fantastiska musiker 
å
en 79-årig rockgubbe som rockade fett dansade vickade på häcken å bjöd på sig själv
med tanke på genomgången sköldkörtelcancer å prostatacancer än mer imponerande
en liten undran så där vid sidan om....
how dare you coming too late 😡
how dare you sitting there filming all the time 😡
varför betalar man typ 1000 spänn å mer för att glo in i sin mobil filmandes en världsartist😕
o b e g r i p l i g t
...levererar ingen lever.....längre....i alla fall inte på sommaren....å inte ens på 
så det fick bli dagens
eskorterad av en rejäl sejdel tjeckisk fatöl

...nä då det gjorde jag inte däremot fick de allt veta att de levde när det inte serverades nån lever 😱
å
när sen....
hade tagit bort mitt älsklingsgodis ur sortimentet tänkte jag lite som så att
götet är inte vad det varit
m e n
det fanns annat gott som 
gott å väl
kompenserade den lilla besvikelsen
götet är (trots allt) alltid 
g ö t e t
tack för denna gång ses snart igen
p.s. fler foton skyltar upplevelser från götet kommer under veckan

p u s s 








Kommentarer

  1. Nu fick du mig att längta lite till Göteborg ... har inte varit där på ett drygt år ... Förstår att det var en häftig upplevelse med Rod S.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Känner likadant när vi inte varit där på ett tag, det är nåt viss med Götet.....

      Radera
  2. Härligt att du var nöjd med konserten - one last time. Bra att ni passade på. Hade inte en aning om att Roddan genomgått två cancersjukdomar. Alltså att man spelar in konserten har jag full förståelse för. Den kan man ju streama sedan när man är hemma igen, speciellt då det lär vara hans sista.
    Maten men speciellt ölen såg väldigt tilltalande ut, även om jag inte ser vad maträtten föreställer. Men tjeckisk mat brukar ju vara smakrik, mättande och god.
    Jordgubbsbakelsen - en sådan åt jag också igår. Den var riktigt god:-)
    Haribo - är det inte de små björnarna. Japp, dom gillade jag också när jag var liten:-)

    En toppen Skyltsöndag som alltid här hos dig. Tusen tack för den och länken:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visste inte heller att han varit sjuk......maträtten var inte märkvärdig i å med det var dagens, ett enkelt revbensspjäll....Haribo nallar, det är barndom det!

      Radera
  3. Himmel, Bom deus, vilken skyltkarneval/festival du bjuder på idag. Den ena finare en den andra så blir jag förstås glad när jag ser att Rod är i gång ännu. Unga pojken! Ja, du förstod vinken men jag hoppas du tar det som en man. Tänker förstås på att gå förbi ..och inte in. Den där jordgubbliga läckerheten kan man ju snudd på dö för.
    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  4. Men har du sett min stora favorit :) Härligt :) Jag tordes inte dra iväg :( Lätt avis men jag missunnar dig icke på något vis als :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ojdå....du gillar han med?!? Tänk att vi har så mkt gemensamt, kul!

      Radera
  5. Vad hände med kommentaren tro?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inget vad jag kan se allt i sin ordning....

      Radera
  6. Du skyltar med många godsaker du! Jag blev så lycklig förrförra veckan då jag hittade ungnötslever i en butik på orten. Det blev en god gryta med champinjoner och bacon, nu ligger två rejäla portioner i frysen. Roddan! Är han så gammal?? Hur orkar han? jag har inte fyllt 70 än och skulle inte orka stå på en scen mer än tio minuter...högst! Nog hade det varit en nostalgikick att se honom live!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ååååhhh nu blir jag sotis, vilken läcker levergryta, det hade varit nåt !!! Nog tror jag att du skulle orka åtminstone 15 minuter... :)

      Radera
  7. Här gäller det nog att komma in oftare, på din blogg, man bjuds ju på många glada inlägg och fina bilder och roliga texter verkar det som!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla, det gläder ett "gammalt gubbhjärta", eftersom det är precis det som är meningen med mitt bloggeri....

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

AUTOMAT . . .

KNUT

JAG ÄR ETT FÖREDÖME