SKYLTSÖNDAG #475

 så bra att fotbollstokiga bp i dessa em-tider har tid för våra skyltningar bäst att göra bra ifrån sig . . . 😜 kan åtminstone skryta (?) med en röd tråd ty jag har en del kvar att visa från besöket i götet

vi inledde med en lunch på nedanstående "kult-kiosk" som tydligen är känd bl.a. för sitt hemlagade goda mos
nja vet inte om det inte om det var så märkvärdigt definitivt inte med tanke på att korv med mos å lite räksallad gick på 109 bagare
men en gammal hederlig pucko (till ett pucko ?!?)
gjorde det hela aningen mer uthärdligt
trodde först att det celebert besök på vårt hotell men kom ju på att han är död . . .
kul dock att bästa svärmor (inger) har 2 rum uppkallade efter sig
göteborgskan är onekligen en av de skönaste å gemytligaste svenska dialekterna . . .
enligt mig alltså
ovanstående fråga ställde göteborgske kannibalen sitt offer
ganska fiffig slogan eftersom "lilla bommen" en hög byggnad vid hamnen i göteborg kallas så också 
okej . . . jag ger maaaj

p u s s 





Kommentarer

  1. Oh Lasse på Heden!!! Den kiosken är känd ända hit upp till Sundsvall, och jag har ätit några gånger då jag gick en kurs på SKF. jag bodde där i närheten och såg alla fotbollsplaner (hoppas dom finns kvar) dom spelade dygnet runt där på heden :) Jo dom kan ta betalt ;) Språket äro häftigt och Göteborgarna är allt go :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var säkert godare på din tid....fotbollsanläggningen finns kvar, där går ju matcher när det är Gothia-Cup!

      Radera
  2. 109 spänn för korv med mos......det var väl lite väl häftigt. Här är hemma där katten är- läppstift används inte=) Du härligt skyltat! Ha en bra eftermiddag hälsningar Skogsliden

    SvaraRadera
  3. Västkusthumor har då inte det minsta gemensamt med östkust dito kan jag säga. Men Götets humor är roligare. Kul att du delar med dig.
    Vad har hänt med en vanlig "korv med bröd/mos" för 20/50 spänn? Jo, det är ett minne blott. Men som jag brukar säga i sådana sammanhang - "det drabbar ju ingen fattig";-)
    Pucko har jag inte druckit på minst 20 år - walking Memory Lane här, helt klart.
    Gillar rumsnamnen, annorlunda val!
    Tusen tack för länken och dina fina skyltar:-)

    PS. Nu: England-Serbien:-) DS.

    SvaraRadera
  4. Humor på göteborgska...inte illa alls. Korv med mos..längesen jag åt sådan. Här är hemma trots att läppstiftet saknas. Pucko kände jag inte alls till, så jag är nog ett litet pucko, tror jag .
    Ha en fin kväll, troligen framför tv-n?
    Boa noite!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Framför tv:n ....japp....flera veckor framöver! ;)

      Radera
  5. Klart kul skyltar. Jag älskar korv men inte med räksallad, någonsin. Testa grillad högrevskorv hos seveneleven, min favorit just nu! Utan pucko, dock. Läppstiftet är rätt fint tycker jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Var ju tvungen att testa en sån där "Lasse på Heden special", men det var inget att hänga i julgran!

      Radera
  6. Haha ... snygg skyltning! Många år sedan jag var i Göteborg, men minns korvkiosken! Dock var det helt andra priser på den tiden :)

    SvaraRadera
  7. Jamen vilka härliga uttryck du fann på skyltarna! Jag kan ibland tycka göteborgare är något dryga, men absolut med glimten i ögat. Inger 1 och Inger2, var de deltagare på en konferens eller konferensrum? I så fall var det någon med lite dålig fantasi som döpt dem...

    SvaraRadera
  8. E du go ellerrr riktig Göteborska. kajsalisasblogg.wordpress.com

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

AUTOMAT . . .

JAG ÄR ETT FÖREDÖME

STOLTHET