SKYLTSÖNDAG #478

 ännu en sommarsöndag (?) med skyltningar tur vi har dig bp å din utmaning för ute vill man inte va härikring med höststorm (?) regn å grått å trist å kallt . . .

å för att anpassa mig till vädret som är upp å ner så är även min skyltning den dag som idag är en ganska osalig blandning av allt möjligt utan minsta lilla röda tråd . . .

först en liten komplettering till gårdagens orglar å kyrkor


sen en random  kaffepåse

en hundparkering

en mörk lager som jag trodde var ljus fast den var väldigt god i alla fall men så var det ju en tjeck också

 här var det knappt (hehe) jag hann fota för sällskapet hade mera brådis än undertecknad


detta gatukök har funnits i alla (?) tider på göteborgs centralstation
öl med ingefärasmak passar utmärkt en varm törstig dag
å så till sist
en av dessa pressbyråskyltar som jag inte förstår vitsen med men som skylt duger den alla gånger

ha en underbar söndag
p u s s 









Kommentarer

  1. Välskyltat! Och vad vädret beträffar är vi väldigt överens: vi stannar inomhus. Vart tog badsommaren vägen?

    SvaraRadera
  2. Varierande skyltar=) En kall öl en varm sommardag är ju inte fel, idag blåser det storm.....känns mer som glöggväder än ölväder.

    SvaraRadera
  3. Ännu en snygg skyltning ... och nu ser jag ju att ni var i Drothem :)
    Blåsigt här också, men solen skiner ...jag är kanske ensam om det, men jag gillar vädret :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Brukar inte heller klaga så mkt på väder, det tjänar ändå ingenting till, emn alltför varmt gillar jag icke!

      Radera
  4. Även jag fick ett "återfall" till gårdagens "Hoppa på tåget". Fast i ditt fall finns åtminstone skyltar med - hahaha:-)

    Sedan trodde ja i min enfald och okunskap att lager alltid är ljusa öl och att mörka öl kallas för bitter, åtminstone i England. Nu har jag lärt mig nåt nytt igen. Dessutom trodde jag att tjeckiska öl alltid är ljusa.
    Sedan kan jag berätta att Ginger Beer har ingenting med öl alls att göra. Kolla här:
    https://www.jamieoliver.com/recipes/fruit-recipes/easy-peasy-ginger-beer/

    Tycker att Pressbyråns skyltar är riktigt fyndiga nuförtiden. Deras reklambyrå får en stor eloge av mig. Dessutom är Pressbyråns korvar de billigaste man kan hitta nuförtiden - 15 kronor. Okej, om man åker till Ikea blir det ännu billigare;-)

    Franks neonskylt är kult:-)

    Tusen tack för länken och en riktigt rolig skyltmix som har allt:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet......många av de här s.k. "ölar" är mer eller mindre läskedrycker.... :( Jaha, då har du upptäckt nåt i kampanjen som jag missat....

      Radera
  5. Nej men titta där, jag har ett eget kaffe...
    Du skojar fralla, lustigt namn men god lär den vara.
    Gingerbeer, intressant. låter nyttigt.
    Fina skyltar från början till slut!
    God fortsättning på inkommande veckan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja just det....tänkte inte på det Karin......

      Radera
  6. Tack för en mycket fin skyltning. Jag har sagt det förut: Du har utvecklats så mycket under tiden som fotograf :) Du har mycket fint öga för det vackra du får med. Hund parkeringar är jag inte riktigt förtjust i... man vet aldrig vad elaka människor kan ställe till med.

    SvaraRadera
  7. Tack snälla du.....å ändå har jag bara min gamla mobil att fota med....

    SvaraRadera
  8. Jag tokgillar Pressbyråns skyltar, alltid oväntade! Karins kaffepåse gillas också, undrar hur ett snällt och försiktigt kaffe smakar! Kan det passa åt en rivig finnkäring, nä, tror hon väljer en pilsner istället. Men, jag har en lucka i allmänbildningen. Har aldrig smakat gingerbeer! Oops

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du kan egentligen köpa vilken läsk som helst, för öl handlar det egentligen inte om....

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

LJUDLIGT

LAGA EFTER LAG(Ä)G(E)

SÖMN