SKYLTSÖNDAG #479

 jaha då var det dagsens igen för bp å hennes beroende framkallande skyltningar där jag som rak motsats till förra veckan bjuder på en helt igenom röd tråd däå vi beger oss tillbaka till vår utflykt till vackra söderköping 

jag startar med ett budskap fotat i en av ortens kyrkor ett budskap som är lika aktuellt varje dag

fina skyltar hjälper till att orientera sig bland sevärdheterna

visserligen inhyser butiken en helt annan verksamhet idag än vad skylten visar men stor eloge till ägarna att bevara det vackra fina från förr
söderköpings brunn här är stadens kändaste hotell där jag endast hade lust att fota lusthuset
se där . . . ett framtida boende . . .

? ! 😂 ? !

fin plåtskylt
ett av alla fina elskåp i staden
vapnet för laurentii församling
barnbord i kyrkan
också ett namn på en matbutik . . .
😯
fotat vid ett av alla gamla fina hus i de pittoreska gränderna
avslutningsvis lite glaskonst

önskar eder alla en fin söndag

p u s s 







Kommentarer

  1. Nu har Brodern öst å med skyltar må jag säga :) Dom där första orden påtalade/lärde min mor vid köksbordet när jag var en tvärhand hög typ 1967-68 kommer jag så väl ihåg... vad fint att bevara det vackra fina från förr med skylten. Blå porten :) Nämen fy sjutton vilken härlig skylt :) I mitt nästa liv ska jag bli smed på heltid :) Jag tror jag väljer Blåklocka som plats idag :) Trollet var ju ett överläget namn :) Jaha du klämde in dagens Uffe Lundell också "vi är på rymmen igen" :) Härligt inlägg Bloggbroder

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lika bra att bre på mens man kan......tänk att du associerade till Uffe när du läste fotvårdens skylt....hade jag inte en tanke på!

      Radera
  2. Söderköping är vackert där man man gå runt en lång stund och fota. Bra skyltat.

    SvaraRadera
  3. BP:s skyltsöndag är helt klart beroendeframkallande. Söderköping är en väldigt trevlig stad.

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig skyltkavalkad. Tusen tack för den och länken:-)
    Söderköping verkar vara ett riktigt skylteldorado. Och inte vilka skyltar som helst utan lite annorlunda varianter som jag gillar. Speciellt klädesaffären som behöll den gamla skyltningen.
    Sedan har jag alltid tyckt om emaljskyltar. De har liksom mera tyngd (i dubbel bemärkelse) än metallvarianter.
    Elskåpsmålningen är så gullig. Såg på en annan blogg att de flesta av Söderköpings fula elskåp har fått nytt liv. Tänk om Stockholm skulle följa det exemplet...
    Laurentii har jag aldrig hört talas om, men skölden var vacker.
    Som sagt, en härlig Skyltsöndag här hos dig:-)

    PS. Hoppas du laddar upp inför EM-finalen nu!!! DS.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det fanns hur mycket som helst i skyltväg.....

      Radera
  5. Jisses, så fin skyltparad du bjuder på idag igen. Lusthus, Så nära man kan komma Paradiset, På Fri fot...jättefina är de alla och hänger också ihop på något särskilt sätt. Tack! Spanien 2-1 till England just nu.

    SvaraRadera
  6. Nu måste jag genast erkänna att jag aldrig besökt Söderköping! Denna pittoreska stad har jag sett många bilder från dock, o nu fick jag se några fler. Ler åt rubriken "kött fläsk och mat" är inte fläsk kött och är inte kött och fläsk mat? ja du förstår...lite kul tyckte jag. Hade gärna gått glassmajorens promenad! Ja huva, du skulle kunnat få ihop en månads alla skyltinlägg bara på detta besök!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja där har du hittat nåt...kött å fläsk....tänkte inte på det, såg bara den fina texten.

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

LAGA EFTER LAG(Ä)G(E)

AUTOMAT . . .

HEMMA BÄST