TACK SNÄLLA POLISEN

INTE VILL MAN VA POLIS INTE

 å än mindre när man sett det som man innan endast anat å knappast kunnat föreställa sig . . .

har efter bästa makans tips ägnat mig åt några avsnitt av tv4:s dokumentärserie poliserna där man får följa dessa hjältar på allehanda utryckningar i stockholm med omnejd . . .
😱
att komma in i en lägenhet hitta ett veckogammalt lik å ta med sig likstanken i näsan ända hem
😱
att rädda en tonårsflicka från att begå självmord å trösta en traumatiserad förstelnad mamma
😱
att stå ut med otaliga okvädingsord hån personangrepp å hot
😱
allt detta är bara en bråkdel av vad de behöver stå ut med dag/natt ut å in 
för en lön på......
😱
en gängkriminell som hade parkerat på handikapparkering brydde sig inte ett skvatt om 1000:- i böter 
"jag kan betala 1500:- om du vill jag bryr mig inte....jag står var jag vill.....det har jag råd med...jag tjänar tio gånger så mycket som du...är du nöjd med din lön......looser"
😡
ja inte har man väl dragit vinstlotten som polis men tänk att det finns människor i vårt samhälle som
v i l l 
göra en insats för att vi ska få det tryggare
som 
v i l l
göra skillnad varje dag för att förbättra världen vi lever i
h e d e r
å en stor
e l o g e
samt ett hjärtinnerligt 
t a c k
snälla polisen
p u s s 


Kommentarer

  1. Har en känsla av att yrken som läkare, sjuksköterskor, lärare och polis är inga arbeten, de är kall.
    Jag menar alla dessa yrkesgrupper har en sak gemensam - de är uselt betalda. Det som är märkligt är också att det knappt finns några manliga läkare kvar på vårdcentraler, det är bara kvinnor. Detsamma gäller polisen. Med andra ord så kommer snart lönerna anpassas... åt fel håll.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det får vi verkligen hoppas att det inte sker.....

      Radera
  2. Aaah! Gillar din stil att skriva rakt ut, också om de här ämnena som inte är så "lätta att hantera" så att säga - utan att nån tar åt sig och missförstår osv.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

LAGA EFTER LAG(Ä)G(E)

AUTOMAT . . .

HEMMA BÄST