BARA TVÅ

av dessa vackra stiliga flaskor kunde vi beställa hem från kiviks musteri...

men å andra sidan är innehållet så ofantligt smarrigt att man inget annat kan 
än att vara glad över att kunna unna sig lite av livets goda å lyxa till det ibland
glad är jag också för att bästa makan kom hem välbehållen från sitt stolleprov... eh shoppingresa till ullared där hon tydligen lyckades inhandla en hel del julklappar å det är värt respekt
p.s.
 lite extra positivt var det faktum att vi denna måndag i n t e fick nån slags kycklinggryta till lunch på jobbet (det brukar annars vara stående på måndagar) utan färsbiffar med päror (skaunska för potatis) å lingongräddsås samt sådana exotiska men synnerligen goda tillbehör som picklad rödlök å pepperoni
så ha nu en fortsatt glad måndag
p u s s 

p.s. carita är initiativtagaren till den glada måndagen

Kommentarer

  1. Etiketten på flaskan är ju supercool! Den flaskan kan du lätt återanvända som vas eller bara sm utsmyckning. Har aldrig varit i/på Ullared, men bra jobbat av frugan, framförallt bra framförhållning med tanke på julklapparna;-)
    Lunchen vet jag inte om jag skulle ha gillat. Hade nog föredragit kycklinggryta - tror jag. Men skollunch som skollunch...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är den....tror inte du skulle föredra DEN kycklingen som vi får vareviga veckor....torr å spretig...undrar om de har egna höns på balkongen som de slaktar ......

      Radera
  2. men se där, se där du dyker upp med en Glad Måndag också :) Stolleprov verkligen... jag frågade en gång en kompis som var dit jag tror han hade kundvagn nr 4000... ja jag höll på att svimma. Att frivilligt åka dit och utsätta sig för något sådant... jag har Kjell & Company på behörigt avstånd och det räcker länge ;) men jag tror dom allt har en bar för oss som inte behöver ha detta begär och kan släcka sin strupe har jag både hört och sett på bild när andra manliga vänner har fått eller varit tvingad att vara med. Du visar upp en smarrigt dryck ser jag på långa vägar :) Man kan ju tro att Uffe Lundell har designat flaskans etikett.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack tack....inte helt otänkbart att Uffe skulle kunna åstadkomma nåt liknande...drycken är fantastiskt god!

      Radera
  3. Cool flaska, ullared hua skulle inte Klara en kvart. Klarar med nöd o näppe mataffären.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

LAGA EFTER LAG(Ä)G(E)

HEMMA BÄST

AUTOMAT . . .