BOK

denna gång har vår gode lokförare åke ställt till det lite för mig

jag har visserligen ett otal böcker många av dem lästa fler gånger men nu lyckades jag peka på en som endast har två delar så det fick istället bli det fjärde stycket i första kapitlet som redan finns på tredje sidan

det stycket börjar med raderna 

för att bli kvitt den beska smaken av spyor* jag fortfarande hade i munnen, tog jag lite snö från en hopskyfflad hög...

*därav pizzan

den hemåt vandrande romanhjälten har denna nyårsafton pimplat en hel del troligtvis ur denna rejäla bägare...

hade varit bättre om han bara tagit sig ett glas...

s k å l

p.s. boken titel: ut ur världen av karl ove knausgård


Kommentarer

  1. Knausgård har jag inte läst något av. Det kanske man borde.
    Hoppas att du har en skön lördag! /Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nja....inte så märkvärdig som man kanske tror, framförallt lite spretig å för lång i min smak.....

      Radera
  2. Tycker du lyckats toppen med temat - Detta ställde inte till det för dig!

    Vissa teman kan vara kluriga, men skam den som ger sig.. Lyckas gör man oavsett om det är något man inte kan.. Även jag lyckades som ingen bokhylla har.. Då jag äger max 7 böcker.. Så jag har dessa i en låda och jag blundade och pekade ut en..

    Det jag menar allt fungerar även att det är klurigt! =)
    Alla gör så gott man kan! =)

    Önskar dig en härlig helg! =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helt rätt....tolkningen är alltid fri..... ;)

      Radera
  3. Knausgård, Nobelpristagaren i litteratur? Jag har aldrig läst honom men ska göra det bara jag hittar en bok av honom på den här ön.
    En fin helg önskas!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nja, du tänker nog på nån annan, han lär nog aldrig få det priset....

      Radera
  4. Känner igen namnet på Din författare men vet i nuläget inte om jag läst något… Du illustrerar verkligen toppen till texten 👍

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så bra, då har du vidgat dina vyer lite.... :;

      Radera
  5. Den pizzan säger man ju inte nej till! Jobbigt att ha tåget dundrades precis utanför ytterdörren =) Tack för boktips! Ha en fortsatt bra helg!

    SvaraRadera
  6. Hahaha! Antar att du också funderade på skillnaden mellan kapitel och stycke. Det gjorde jag i alla fall.
    Knausgards "Det tredje riket" är den enda bok jag läst av den författaren. Men jag kom inte längre än till sida 50, då gav jag mig;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan nästan förstå det, han är inte alltför uppbhetsande...

      Radera
  7. Åh du har läst Knausgård! Jag har insett att jag inte kommer att läsa hans verk,det kanske vore en bedrift men jag behöver inga fler bedrifter i mitt liv. Men en spya-pizza, fy så hemskt! Jag äter pizza bara i nödfall, när familjens fruntimmer vill käka när vi är ute på stan eller nåt. Mättnad snabbt, o så är man snart hungrig igen...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du går inte miste om nåt .... man kan gott klara sig utan honom.....men, pizza är gott! ;)

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

LAGA EFTER LAG(Ä)G(E)

HEMMA BÄST

BARA MER OCH MER