DÅ & NU

 d å

folk (nä kvinnor) satt länge å väl under dessa makapärer för å bli vackra (nä vackrare)

n u

alla (nä men många) fotbollsproffs tillbringar mer tid hos frissan än på gymmet för att kunna ställa upp med ny frisyr till varje match... för att inte tala om alla dagar å nätter de ligger hos tatueraren...

😱

d å 

alla (nä men de flesta) tvättade sina bilar för hand

n u

har alla (nä men de flesta) tvätt-abonnemang på nån automattvätt

d å 

hade man funktionsdugliga reglage å knappar i alla (ja faktiskt) bilar å var det dålig sikt satte man på ljuset för hand å kunde både se å bli sedd

n u

 är allt automatiskt på alla (ja faktiskt vad gäller nyare bilar så) men synd bara att det aldrig (ja okej oftast då) inte funkar... ja senast idag när jag åkte i rejäl dimma fram å tillbaka till skövde å alla (okej okej de flesta då) som körde om inte hade något som helst baklyse på å försvann osynliga in i dimman... livsfarligt ju...

😱 😱

n u
ska jag ta en liten solskenspromenad

p u s s 



Kommentarer

  1. Tur att solen fungerar ännu. Men jag förstår dina tankar..mycket väl. De där torkmaskinerna var rena pinan...tur att den tiden är förbi. Inte blev jag vackrare alls, bara bränd bakom båda öronen. Det blev inte flera turer under den huven.
    Ha en bra kväll!

    SvaraRadera
  2. Hahaha! Englands fotbollsproffs tar till och med med sig sin egen kändisfrisör till EM/VM, där han han styla killarna. Tatueringar verkar dock göras på hemmaplan - än så länge - hahaha!
    Det där med bilar. Har inte ens försökt att lära mig alla finesser som min Frans har. Den har inte ens vanligt halvljus längre utan ett "mönster" med lysdioder. Har inte ens funderat på hur det ser ut där bak på bilen.
    Och japp, på 1970- och 1980-talet tvättade jag bilen för hand. Men sedan fick man ju inte göra det längre, då blev det maskintvätt. Nuförtiden litar jag på den naturliga tvätten - regn alltså;-)

    SvaraRadera
  3. Vill man var fin får man lida pin! Jag hade en torkhuva som hade en slang som man anslöt till dammsugarens utblåsning. Bara att ansluta slangen, ta på huvan och starta dammsugaren, så var håret torrt i ett nafs. Fiffigt va!
    /Ingrid

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

LAGA EFTER LAG(Ä)G(E)

HEMMA BÄST

AUTOMAT . . .