SKYLTSÖNDAG #488

 488:ende är det verkligen så pass det betyder att det endast allena är 12 skyltsöndagar kvar... hujedamej hur ska vi klara oss efter bp:s fantastiska insatser söndag efter söndag ?!?😱

nämen vänta här nu är det verkligen möjligt rimligt tänkbart försvarbart... ännu fler semesterskyltar från skaunelann 😖 ja det får nog bli så...

å jag kan förvarna redan nu att det finns fler kvar i arkivet...
😏
det fanns en hel del att föreviga i skyltväg i simrishamn som synes
glaset är bra mycket finare än innehållet (easy-beer😮)
det här glasstället ligger långt ute på vischan här 
liksom nostalgimuséet här varifrån alla följande foton kommer 
ett himmelrike för en gammal hederlig parkeringsautomat istället för nutidens alla möjliga å omöjliga konstiga appar...
mono > stereo > ... ?
😵
måste avsluta med lite roligt
😂 😁 😂 😁 😂
p u s s 























Kommentarer

  1. Parkeringsautomat i min smak, allt var så mycket enklare förr, bara att stoppa i en slant så var det klart.
    Idag får man ladda ner en ny app nästan varje gång ju, nä, något som var bättre förr iallafall.

    Ha en fin kväll nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Diskriminering av alla äldre är vad det är....

      Radera
  2. Vilka underbar gamla skyltar! Och den sista var ju bra tack för dagens skratt! Ha en fin eftermiddag/kväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det där stället var ett paradis för skyltar...

      Radera
  3. Fin skyltkavalkad ... och det där museet verkar trevligt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är värt inträdet, men man behöver nog en hel dag om man ska hinna se allt ordentligt...

      Radera
  4. Toppenfina skyltar här hos dig idag...jag frossade dem i mig. Sen skrattade jag också mot slutet...lite ful var han ju killen som ville ha stolen av henne, haha...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja det är väl ungefär som han som säger "får jag lov eller ska vi dansa först?"...

      Radera
  5. For min del får skyltskörden från Skåne fortsätta hur många söndagar som helst:-)
    Tandläkarskylten bara älskar jag. En modern, fräck och iögonfallande skylt som skiljer sig från mängden och speciellt andra tandläkarskyltar som ju är sååååå himla tråkiga.
    Elim kyrkan fick jag googla. Aldrig hört talas om.
    Lättöl är lika illa som alkoholfri öl. Klarar varken den ena eller den andra sorten. Öl ska vara "riktig" ör med cirka 5,2 procent alkohol. Nej, jag gillar inte öl med hög alkoholhalt heller.
    Nostalgimuseet är en guldgruva. Där skulle jag kunna spendera många timmar:-)

    Tusen tack för att du är med och skyltar och länkar:-)

    PS. Har du funderat på om du vill ta över Skyltsöndag? DS.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det går också åt många timmar om man vill se allt....
      Tack för frågan, men just nu känns det som om en avslutning med dina 500 skulle vara en bra slutpunkt.....

      Radera
  6. Då tar jag din stol :) :) :) Det finns ju ingen hejd på dig numera... både trevligt och kul är ju det. När du ändå har Elimkyrkan uppe.. kommer du ihåg en frikyrka som låg strax bredvid Jehovas Vittnes kyrka där nedanför ni bodde i Sundsvall? Platsen heter Haga... det var en rondell i slutet av backen uppe ifrån dig där ni bodde.... hursomhelst där står det med stora bokstäver HAGAKYRKAN, dom är jag delaktig i dom bokstäverna. Min ena chef var medlem där och vi gjorde dom på våran verkstad då i slutet av 70 talet... jag kanske måste ta med dom på en skyltsöndag kommer jag på...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Minns dessvärre inte den kyrkan, var ju ett tag sen nu....men ta gärna med "dina" skyltar nästa söndag!

      Radera
  7. Esso, kul de finns kvar här i Tyskland

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet....konstigt hur det skiljer mellan länderna.

      Radera
  8. Vilket otroligt läckert ölglas! Genom bensinångor ser jag också resten av skyltarna...Men du, är du säker på att BP tänker ge upp skyltsöndagarna? Mitt intryck har varit att hon sagt att hon kör till 500 och sen får vi se! Jag tycker hon får köra 500 till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om jag förstått så är det upp till 500, å det vore väl en passande slutpunkt....

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

LAGA EFTER LAG(Ä)G(E)

HEMMA BÄST

AUTOMAT . . .