TRÖST

får jag nog söka framöver...
berättade för rektorn idag att vi ska flytta å att mina dagar på kunskapsskolan örebro är utmätta ja eller räknade
han tyckte det kändes vemodigt 😟
inget mot vad jag kände 😢 när allting helt plötsligt blev så konkret
pension väntat normalt livets gång ja å allt det där 
å visst 
möjligheten risken (?) finns ju att jag även i skövde söker mig till nån skola för att förvirra en å annan elev å komma ut från de fyra panschisväggar som väntar

men jag är så oerhört tacksam över att ha haft mina sista riktiga verksamma år på en arbetsplats där jag fått vara den jag är syssla med det jag kan å vara uppskattad för det 

kommer att vara evigt tacksam för det💕

P.S. man ska sluta när man är på topp

"helga dem i sanning ditt ord är sanning" står det

p u s s 



 

Kommentarer

  1. Din flytt verkar vara nära förestående, eller så har du framförhållning och berättar om dina planer i god tid så att rektorn kan hitta en ersättare.
    Så kul att läsa att du gillade dina år på Kunskapsskolan. Synd bara att där inte fanns några "dårhus diaries" - hahaha.
    När flyttar ni?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi ska flytta i slutet på november, bästa makan vet mer exakt .... det där med "Dårhus Diaries" kan ju ha flera varianter, tänkte faktiskt (när jag får tid framöver) samla ihop alla mina komiska skol och språkminnen å skriva en bok. P.S. Jo rektorn tackade för min farmförhållning!

      Radera
  2. Ett nytt steg i livet känns alltid av på något sätt...och trivs man där man är så känns det lite mera. Men allt har sin tid, snart är du i gång på det nya stället.
    Allt gott önskas!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack....du har helt rätt, ny plats, nya tag, nya äventyr .....ångesten över att lämna har med min bakgrund som Berlinbarn att göra (bok snart klar!)....

      Radera
  3. Då går du in i en ny fas i livet nu. Hoppas att flytten och omställningen till pensionär kommer att gå bra och att du hittar ett bra sätt att gå vidare. För någonting måsta man ju ha att syssla med även som arbetsfri.
    Ha en fin fortsättning på veckan!
    /Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla, jo, det blir mer till bloggeriet å kanske några fler litterära alster, min bok (Berlinbarn) är ju snart klar så man kanske får mersmak!

      Radera
  4. Livet rullar på och en del förändringar väntar ... pensionärslivet är inte så tokigt, men det tar ett tag att vänja sig.

    SvaraRadera
  5. Jag har nu försökt hitta fram till varifrån och vart du är på väg. Om jag förstått det rätt bor ni nu i Örebro och flyttar till skövde? Ingendera stad är bekant för mig, Örebro har jag bara kört igenom på väg någon annanstans och Skövde tror jag inte jag ens kört igenom...Varför flytt till annan stad? Finns övrig släkt där? Visst är det en stor förändring att gå i pension, jag gick i sjukpension efter att ha pendlat mellan arbete o långa sjukskrivningar. Det finns mycket att ägna sig åt, och som lärare skulle du säkert vara eftertraktad vikarie om du själv så önskar. Trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi flyttar till Skövde för bästa dottern har gift å bosatt sig där å det är en mycket vacker stad, värt att besöka! För några år sen hade jag med glädje gått i pension, men de sista 3 åren har jag haft ett sånt underbart jobb så därför blir det väl lite extra känsligt....
      Sysslolös blir jag nog inte, när min första bok (Berlinbarn) är klar om några veckor har jag kanske lust att skriva mer.....ja även lärarvikarie är en möjlighet.

      Radera
  6. Jag är fast övertygad att allt har en mening... mina två sista arbetsplatser har varit pannkaka, men jag är glad att du känner tacksamhet. Gläds åt det :) Jag är så gammal att det inte biter på mig, jag vet vad jag står för. Mina betyg och alla ryggdunkar jag får överväger det dåliga typ. Jag ler stort att du kommer att förvirra en å annan elev i fortsättningen ;) Vi sköter om oss.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för dina ord bloggbroder.....ja efter att ha längtat efter pension i en herrans många år är det nu raka motsatsen, allt pga det fantastiska jobb jag fick ha i 3 år.....

      Radera
  7. Jo en mycket passande bildserie du bjuder på. Mycket vacker ljuskrona.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

LAGA EFTER LAG(Ä)G(E)

HEMMA BÄST

AUTOMAT . . .