DAGENS UNGDOM

 klarar jag mig inte utan det finns så många fantastiska små människor som förgyller min vardag gång på gång på gång på gång...

idag fick jag mig två rejäla skratt igen...
när jag tar närvaron står det "anmäld frånvaro" på en kille men han sitter i klassrummet så jag säger
- du ska inte vara här
- jo jag är här
- jo jag ser det men du ska inte vara här det står anmäld frånvaro
- javisst ja tandläkaren
sen såg vi bara ryggen av han
😂
senare ville en tjej göra ett glosförhör så jag bad henne ta fram sina papper ur min pärm eftersom jag just hjälpte en annan elev men det dröjde inte länge förrän hon bad om hjälp
- jag kan inte öppna
- jo då det är ju bara å trycka
- men jag orka inte det sitter för hårt
varpå jag går fram å ser hur hon bänder i ringarna å sliter å drar så jag visade hur man trycker ner den där metallgrejen på en pärm å sesam öppna dej lätt som en plätt
- jaha kan ju inte jag veta
- nä du bor ju på landet
jag lovade att hon skulle få en pärm av mig i morron så kan hon sitta hemma å öva samt tänka på mej....
😉
ja du ser dagens ungdom de är vana att allt är digitalt i datorer å mobiler inte har de en aning om vad en pärm är än mindre hur man öppnar den
😱
pärmen är nerpackad 

de fina bilderna understryker mina ord om dagens fina ungdomar

p u s s 

Kommentarer

  1. Här har jag idkat högläsning för maken och vi har skrattat gott åt de gulliga ungarna du har i din närvaro...eller inte, en drog ju iväg till tandläkaren och den andra fastande nästan i pärmen. Underbara historier. Tack för dem !

    SvaraRadera
  2. Hahaha! Killen är nog tacksam att du påminde honom om tandläkaren... eller inte om han hade hål;-)
    Skrattade gott åt tjejen som aldrig sett en pärm förut. Jag förstår henne faktiskt. Vi är ju uppväxta med papper och pärmar, men dagens ungdom... Tror de vet inte hur mynt och sedlar ser ut heller...

    SvaraRadera
  3. Så härliga historier från skolans värd. Min farbror Knut var lärare och han kunde också berätta en massa roliga saker som hänt under hans många år i skolorna. Ibland plockade han fram dråpliga uppsatser som han sparat. Givetvis utan att tala om vem som var författare till alstren.
    Ha en fin kväll!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

LJUDLIGT

LAGA EFTER LAG(Ä)G(E)

SÖMN