Inlägg

KALLE ANKA PÅ JULAFTON ÄR FÖR MIG . . .

Bild
. . . helt å hållet överflödigt malplacerat å ointressant tacka vet jag innehållsrika program som  karl-bertils julafton eller kan du vissla johanna  det är  orsakullan  som håller i 31 dagar i december

SKYLTSÖNDAG #397

Bild
  fjärde advent å ännu en av bp :s skykltsöndagar som den dag som idag är går i julskyltningstecken först ut bästa bageriet nämligen coop ladugårdsängen . . .  jo jo trots att bästa dottern inte jobbar där längre sen har friluftsfrämjandet ännu en jul fixat till en reflexpromenad i vår närliggande underbara sommarroskog här nytt för i år är väl att vi just nu har vinterväder å därmed kreationerna är insnöade dessvärre har vi plusgrader å töväder idag så julkänslan lär väl tina bort . . .  önskar er alla en  underbar söndag p u s s

SISTA ADVENT OCH SISTA LJUSET SKA BRINNA . . .

Bild
  då undrar  orsakullan  om det är något jag känner att jag måste hinna . . . ja lite är det väl kvar att göra innan det är dags för julbord å klappöppning sill ska läggas in  julstädning ska utföras klapparna ska slås in å lite gamla hederliga julkalendrar ska tittas på

I BRIST PÅ JULTRÖJA

Bild
önskar jag en trevlig helg med bilder på en  julig tröja en  julskjorta några  christmas socks samt en  julkalsong å ett par roligheter pappan verkar inte vara alltför kulturellt lagd ja å den sista är ju hur tydlig som helst t r e v l i g    h e l g  

DEN BÄSTA JULKALENDERN GENOM TIDERNA ÄR ENLIGT MIG . . .

Bild
kaspar i nudådalen fakta både humor å allvar samt mycket livsvisdom å en per oscarsson som aldrig varit bättre än här m å s t e  ses svt play här orsakullan  håller i bloggutmaningen "31 dagar i december"

IDAG FIRAS JULTRÖJANS DAG . . .

Bild
å  orsakullan  undrar utifall jag äger en sådan . . .  nja jag gör ju inte det har bara en julig blåvit tröja med lite renar på däremot äger jag julskjorta julstrumpor julkalsonger

OM ÅRETS TV- OCH RADIOKALENDER TYCKER JAG . . .

Bild
. . . radio lyssnar jag aldrig på å jag är starkt tveksam till om något/några barn gör det men tv:s kalender missar jag aldrig vilket dock i år inte hade gjort så mycket ty jag  känner mig föga engagerad fast å andra sidan är det ju för barnen så . . . däremot har vi som tradition här hemma att se på gamla go`a kalendrar typ sunes jul, kurt olsson, albert & herbert å den absolut  all time best kasper i nudådalen   ännu ett av  orsakullan :s ämnen avklarad . . .